Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞL-614 - İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)

Kodu: İŞL-614 Adı: BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BURCU GÜLSEVİL BELBER (bbelber@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; iletişim ve bütünleşik pazarlama iletişimi kavramlarını, iletişimin öğelerini, bütünleşik pazarlama iletişiminin karma elemanlarını kavratabilmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bütünleştirilmiş pazarlama iletişimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-7 Pazarlama biliminin, gerek işletme anabilim dalının diğer bölümleri ile gerekse farklı bilim dallarıyla etkileşimini kavrar, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir, analiz ve sentez teknikleri ile orijinal bilgi üretme yeteneği kazanır
PÇ-8 Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bütünleşik pazarlama iletişiminin tanımını, amaçlarını ve özelliklerini söyleyebilir. PÇ-7 Pazarlama biliminin, gerek işletme anabilim dalının diğer bölümleri ile gerekse farklı bilim dallarıyla etkileşimini kavrar, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir, analiz ve sentez teknikleri ile orijinal bilgi üretme yeteneği kazanır
PÇ-8 Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Bütünleştirilmiş pazarlama iletişimi karma unsurlarını açıklayabilir. PÇ-1 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir.
PÇ-8 Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
PÇ-11 Bilgilerini güncel tutar, alanında ulusal ve uluslararası literatürü yakından takip eder, yalnızca pazarlama alanında değil, diğer toplumsal konularda da kendini geliştirir.
PÇ-12 Pazarlama alanında özgün bilimsel çalışmaları ortaya koyarak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğinde, iletişim kavramı, bütünleşik pazarlama iletişimi kavramı, iletişim öğeleri, bütünleşik pazarlama iletişimi karma elemanları bulunmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin amacının, içeriğinin, ders planlarının ve yapılacak çalışmaların açıklanması. Anlatım.
2 İletişim kavramının tanımı ve iletişim süreci. Anlatım, tartışma.
3 Bütünleşik pazarlama iletişimi kavramının tanımı, amaçları ve özellikleri. Anlatım,tartışma.
4 Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-ürün. Anlatım,tartışma.
5 Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-ürün. Anlatım, tartışma.
6 Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-fiyat. Anlatım, tartışma.
7 Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-dağıtım Anlatım, tartışma.
8 Ara Sınav
9 Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-tutundurma. Anlatım, tartışma.
10 Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-tutundurma-reklam. Anlatım, tartışma.
11 Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-tutundurma-satış geliştirme. Sunum, tartışma, soru-cevap yöntemi
12 Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-tutundurma-kişisel satış. Sunum, tartışma, soru-cevap yöntemi
13 Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-tutundurma-halkla ilişkiler. Sunum, tartışma, soru-cevap yöntemi
14 Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-tutundurma-doğrudan pazarlama Sunum, tartışma, soru-cevap yöntemi
15 Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-internet-sosyal medya. Sunum, tartışma, soru-cevap yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 AVŞAR, Zakir, Müge ELDEN, (2005), Reklam ve Reklam Mevzuatı, Ankara: Piramit Yayıncılık.
2 KOCABAŞ, Füsun, Müge ELDEN, (2004), Reklamcılık-Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, İstanbul: İletişim Yayınları.
3 DILLON, Jack, (1998), Reklamcı, Ankara: MediaCat Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notu, bilgisayar.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 11-15 1 30
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 30

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 14 56
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 3 9
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 5 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180