|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİR ERDEN (erden@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Perakende pazarlama yönetimi konusunda, bir altyapı oluşturulmasını sağlamak; bu bağlamda perakendecilik dünyası, perakendecilikte bilgi sistemleri, yönetim stratejisi, pazarlama iletişimi, ürün yönetimi ve mağaza yönetimi vb. konularda bilgi vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Perakendecilik ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-1 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir. PÇ-2 Pazarlama bilimindeki güncel konulara hakim olur. Yeşil pazarlama, toplumsal pazarlama, postmodern pazarlama, sürdürülebilir pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişki pazarlaması vb. yeni pazarlama yöntemlerini öğrenir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Perakendeci kuruluşları sınıflandırabilir. |
PÇ-14 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, pazarlama alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Perakendecilikte çeşit politikasını açıklayabilir. |
PÇ-8 Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Kategori yönetimi kavramını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir. PÇ-2 Pazarlama bilimindeki güncel konulara hakim olur. Yeşil pazarlama, toplumsal pazarlama, postmodern pazarlama, sürdürülebilir pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişki pazarlaması vb. yeni pazarlama yöntemlerini öğrenir. PÇ-8 Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Perakendeciliğe giriş, perakendeci işletmelerin sınıflandırılması, perakendeciliği etkileyen çevresel faktörler, perakendeci işletmelerde tüketici davranışları, stratejik perakendecilik ve perakendecilik yönetim stratejisi, perakendeci mağazalarda kuruluş kararları ve kuruluş yerinin seçimi, perakendeci işletmelerde ürün yönetimi, kategori planlaması ve satın alma, perakendeci mağazalarda satın alma bütçesi ve planlama, perakendeci işletmelerde satın alma süreci, perakendeci işletmelerde tedarik zinciri ve lojistik yönetimi, perakendeci mağazalarda fiyatlandırma, perakende pazarlama iletişimi, perakendeci işletmelerde fiziksel planlama, perakendeci işletmelerde müşteri servisleri ve servis perakendeciliği. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Perakendeciliğe giriş | Anlatım / Soru - Cevap |
2 | Perakendeci kuruluşların sınıflandırılması | Anlatım / Soru - Cevap |
3 | Perakendeciliği etkileyen çevresel faktörler (makro ve mikro çevre faktörleri) | Anlatım / Soru - Cevap |
4 | Elektronik perakendecilik ve geleneksel perakendecilerden farkları | Anlatım / Soru - Cevap |
5 | Perakendeci işletmelerde tüketici davranışları (tüketicilerin satınalma nedenleri ve tüketicilerin satınalma karar süreci) | Anlatım / Soru - Cevap |
6 | Stratejik perakendecilik ve perakendecilik yönetim stratejisi | Anlatım / Soru - Cevap |
7 | Perakendeci mağazalarda kuruluş kararları ve kuruluş yerinin seçimi | Anlatım / Soru - Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Perakendeci işletmelerde ürün yönetimi, kategori planlaması ve satın alma | Anlatım / Soru - Cevap |
10 | Perakendeci mağazalarda satınalma bütçesi ve stratejik perakende planlama süreci | Anlatım / Soru - Cevap |
11 | Perakendeci işletmelerde tedarik zinciri ve lojistik yönetimi | Anlatım / Soru - Cevap |
12 | Perakendeci mağazalarda fiyatlandırma politikaları ve yöntemleri | Anlatım / Soru - Cevap |
13 | Perakende pazarlama iletişimi (perakende pazarlama iletişim karması, perakende pazarlama iletişim programının planlanması) | Anlatım / Soru - Cevap |
14 | Perakendeci işletmelerde fiziksel planlama ve mağaza atmosferi | Anlatım / Soru - Cevap |
15 | Perakendeci işletmelerde müşteri servisleri ve servis perakendeciliği | Anlatım / Soru - Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Koç, A., Pereakendecilikte çeşit politikası, ders notları. | |
2 | Candan, B. ve Aydın, K., Kategori Yönetimi, Beta yay, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, projeksiyon, bilgisayar, yazıtahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 5 | 35 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 3 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 7 | 56 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |