Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Pazarlama sorunlarına analitik çözümler üretebilir. |
PÇ-6 İleri pazarlama araştırmaları konusunda teorik ve uygulamalı bilgi ve beceriler kazanır. İstatistik bilgisi temelinde, çeşitli nitel ve nicel araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygular. Bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, ileri düzey analizleri başarıyla yapabilir, bulguları değerlendirip, yorumlayabilir. SPSS gibi bazı istatistiksel programları başarılı bir şekilde kullanabilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Araştırma sürecini uygulayabilir. |
PÇ-6 İleri pazarlama araştırmaları konusunda teorik ve uygulamalı bilgi ve beceriler kazanır. İstatistik bilgisi temelinde, çeşitli nitel ve nicel araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygular. Bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, ileri düzey analizleri başarıyla yapabilir, bulguları değerlendirip, yorumlayabilir. SPSS gibi bazı istatistiksel programları başarılı bir şekilde kullanabilir. PÇ-8 Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 |
Araştırma süreci ile ilgili kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-6 İleri pazarlama araştırmaları konusunda teorik ve uygulamalı bilgi ve beceriler kazanır. İstatistik bilgisi temelinde, çeşitli nitel ve nicel araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygular. Bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, ileri düzey analizleri başarıyla yapabilir, bulguları değerlendirip, yorumlayabilir. SPSS gibi bazı istatistiksel programları başarılı bir şekilde kullanabilir. PÇ-8 Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Örnekleme yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-6 İleri pazarlama araştırmaları konusunda teorik ve uygulamalı bilgi ve beceriler kazanır. İstatistik bilgisi temelinde, çeşitli nitel ve nicel araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygular. Bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, ileri düzey analizleri başarıyla yapabilir, bulguları değerlendirip, yorumlayabilir. SPSS gibi bazı istatistiksel programları başarılı bir şekilde kullanabilir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Pazarlama araştırmalarının tanım ve türleri, pazarlama araştırması süreci ve hatalar, pazarlama araştırmalarında ikincil ve birincil kaynaklar, veri toplama yöntemleri, ölçekleme ve dereceleme, örnekleme kavramı ve örnekleme süreci, örnekleme yöntemleri, örnek hacminin seçimi, veri hazırlama, hipotez test ve çapraz tablolar, regresyon analizi, korelasyon analizi. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Pazarlama araştırmalarının tanım ve türleri |
Anlatma, soru-cevap |
2 |
Pazarlama araştırması süreci ve hatalar |
Anlatma, soru-cevap |
3 |
Pazarlama araştırmasının ikincil kaynakları |
Anlatma, soru-cevap |
4 |
Pazarlama araştırmasının birincil kaynaklar |
Anlatma, soru-cevap |
5 |
Veri toplama yöntemleri: Anket ve gözlem |
Anlatma, soru-cevap |
6 |
Ölçme ve dereceleme |
Anlatma, soru-cevap |
7 |
Örnekleme kavramı ve süreci |
Anlatma, soru-cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Örnekleme yöntemleri |
Anlatma, soru-cevap |
10 |
Örnek hacmi seçimi, ortalama, frekans dağılımı, güvenilirlik |
Anlatma, soru-cevap |
11 |
Hipotez testi ve ki kare, t-testi |
Anlatma, soru-cevap |
12 |
Korelasyon ve Regresyon analizi ve SPSS uygulamaları |
Anlatma, soru-cevap, SPSS gösterimi |
13 |
Faktör analizi ve SPSS uygulamaları |
Anlatma, soru-cevap, SPSS gösterimi |
14 |
Varyans analizi ve SPSS uygulamaları |
Anlatma, soru-cevap, SPSS gösterimi |
15 |
Bir pazarlama problemi ile ilgili araştırma projesi hazırlamak ve sunmak |
Proje/Seminer sunumu |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Nakip, M., Pazarlama Araştırmaları: SPPSS Destekli, Seçkin yay., Ankara 2009. |
2 |
Büyüköztürk, Şener, Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi, Ankara, 2014 |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders kitabı, SPSS programı, bilgisayar, projeksiyon, yazıtahtası. |