|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİR ERDEN (erden@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SUZAN ÇOBAN, DUYGU EREN, NEŞE ACAR, İBRAHİM YILMAZ, BURCU GÜLSEVİL BELBER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilgiye gereksinim duyarak aradığı bilgiye ulaşabilir. |
PÇ-1 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir. PÇ-14 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, pazarlama alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
PÇ-7 Pazarlama biliminin, gerek işletme anabilim dalının diğer bölümleri ile gerekse farklı bilim dallarıyla etkileşimini kavrar, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir, analiz ve sentez teknikleri ile orijinal bilgi üretme yeteneği kazanır PÇ-8 Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilir ve bunları kullanabilir. |
PÇ-11 Bilgilerini güncel tutar, alanında ulusal ve uluslararası literatürü yakından takip eder, yalnızca pazarlama alanında değil, diğer toplumsal konularda da kendini geliştirir. PÇ-14 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, pazarlama alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilir. |
PÇ-17 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur. PÇ-18 Pazarlama alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. PÇ-20 Akademik kariyer haricinde, edindiği bilgi birikimi ile kamu ve özel sektörde pazarlama alanlarında istihdam edilebilir, güçlü araştırmacı yönü ile kendi araştırma ve/veya danışmanlık şirketlerini kurabilirler. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrencinin tez danışmanı tarafından belirlenen konular. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Araştırma konusunun belirlenmesi | Anlatım, soru ve cevap |
2 | Araştırma önerisinin kabulü | Anlatım, soru ve cevap |
3 | Dipnot ve kaynak gösterimi | Anlatım, soru ve cevap |
4 | Sosyal araştırmalarda etik | Anlatım, soru ve cevap |
5 | Bilimsel literatürü gözden geçirme ve tez çalışması planlama | Anlatım, soru ve cevap |
6 | Kalitatif ve kantitatif ölçme yöntemleri | Anlatım, soru ve cevap |
7 | Veri toplama yöntemi ve örnekleme | Anlatım, soru ve cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Litertür tarama | Anlatım, soru ve cevap |
10 | Litertür tarama | Anlatım, soru ve cevap |
11 | Litertür tarama | Anlatım, soru ve cevap |
12 | Litertür tarama | Anlatım, soru ve cevap |
13 | Litertür tarama | Anlatım, soru ve cevap |
14 | Litertür tarama | Anlatım, soru ve cevap |
15 | Litertür tarama | Anlatım, soru ve cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | American Psychological Assocation- APA (2001), Publication Manual, Washington, DC.. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
İlgili kitap ve makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 5 | 5 | 5 |
5.Rapor | 8, 9, 10 | 1 | 40 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 11 | 3 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 16 | 1 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 3 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 3 | 9 |
c) Performans Ödevi | 5 | 3 | 15 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 12 | 72 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 194 |