Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞL-902 - İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)

Kodu: İŞL-902 Adı: UZMANLIK ALAN DERSİ II Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİR ERDEN (erden@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SUZAN ÇOBAN, DUYGU EREN, NEŞE ACAR, İBRAHİM YILMAZ, BURCU GÜLSEVİL BELBER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bilgiye gereksinim duyarak aradığı bilgiye ulaşabilir. PÇ-1 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir.
PÇ-14 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, pazarlama alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. PÇ-7 Pazarlama biliminin, gerek işletme anabilim dalının diğer bölümleri ile gerekse farklı bilim dallarıyla etkileşimini kavrar, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir, analiz ve sentez teknikleri ile orijinal bilgi üretme yeteneği kazanır
PÇ-8 Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilir ve bunları kullanabilir. PÇ-11 Bilgilerini güncel tutar, alanında ulusal ve uluslararası literatürü yakından takip eder, yalnızca pazarlama alanında değil, diğer toplumsal konularda da kendini geliştirir.
PÇ-14 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, pazarlama alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir.
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilir. PÇ-17 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur.
PÇ-18 Pazarlama alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur.
PÇ-20 Akademik kariyer haricinde, edindiği bilgi birikimi ile kamu ve özel sektörde pazarlama alanlarında istihdam edilebilir, güçlü araştırmacı yönü ile kendi araştırma ve/veya danışmanlık şirketlerini kurabilirler.
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğrencinin tez danışmanı tarafından belirlenen konular.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tez konusunun saptanması Anlatım, soru ve cevap
2 Araştırma önerisinin kabulü Anlatım, soru ve cevap
3 Dipnot ve kaynakça gösterimi Anlatım, soru ve cevap
4 Sosyal araştırmalarda etik Anlatım, soru ve cevap
5 Tez çalışmasını planlama Anlatım, soru ve cevap
6 Kalitatif ve kantitatif ölçme yöntemlerini inceleme Anlatım, soru ve cevap
7 Veri toplama yöntemi ve örnekleme Anlatım, soru ve cevap
8 Ara Sınav
9 Literatür tarama Anlatım, soru ve cevap
10 Literatür tarama Anlatım, soru ve cevap
11 Literatür tarama Anlatım, soru ve cevap
12 Literatür tarama Anlatım, soru ve cevap
13 Literatür tarama Anlatım, soru ve cevap
14 Literatür tarama Anlatım, soru ve cevap
15 Literatür tarama Anlatım, soru ve cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 American Psychological Assocation- APA (2001), Publication Manual, Washington, DC..
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
İlgili kitap ve makaleler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 7 3 40
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 15 1 60
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 7 4 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 4 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 6 4 24
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 7 6 42
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 174