Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:Yiyecek-içecek işletmelerinde pazarlama ile ilgili temel ilkeleri ve uygulamaları açıklayabilir |
PÇ-1 Ağırlama ve turizm endüstrisi alanındaki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur; gastronomi ve mutfak sanatları alanının ağırlama ve turizm endüstrisindeki yerini kavrar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Yiyecek-içecek işletmelerinde pazarlama karması hakkında bilgi verebilir |
PÇ-12 Satın alma aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir ve bu süreçlerde ortaya çıkabilecek sorunları çözer.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Yiyecek-içecek işletmelerinin pazarlama çevresini analiz edebilir |
PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri bilir ve uygular.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Yiyecek-içecek işletmelerinde pazar bölümlendirme esasları hakkında bilgi verebilir |
PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri bilir ve uygular.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Pazarlama kavramı, pazarlama süreci yönetimi, yiyecek-içecek işletmelerinde pazarlama, yiyecek-içecek işletmelerinde pazarlama süreci yönetimi. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dersin amacının, içeriğinin, ders planlarının açıklanması. Pazarlama ile ilgili temel kavramlar. |
Anlatım, soru-cevap tekniği. |
2 |
Pazarlama yönetimi süreci-Pazar fırsatlarının analizi. |
Anlatım, soru-cevap tekniği. |
3 |
Pazarlama yönetimi süreci-Hedef pazar seçimi. |
Anlatım, soru-cevap tekniği. |
4 |
Pazarlama yönetimi süreci-Pazarlama karmasının oluşturulması-Ürün-Fiyat. |
Anlatım, soru-cevap tekniği. |
5 |
Pazarlama yönetimi süreci-Pazarlama karmasının oluşturulması-Dağıtım. |
Anlatım, soru-cevap tekniği. |
6 |
Pazarlama yönetimi süreci-Pazarlama karmasının oluşturulması-Tutundurma-Kişisel Satış-Reklam. |
Anlatım, soru-cevap tekniği. |
7 |
Pazarlama yönetimi süreci-Pazarlama karmasının oluşturulması-Tutundurma-Halkla İlişkiler-Satış Geliştirme-Doğrudan Pazarlama-Pazarlama Çabalarının Yönetimi. |
Anlatım, soru-cevap tekniği. |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Yiyecek-içecek işletmelerinde pazarlama kavramı ve
özellikleri. |
Anlatım, soru-cevap tekniği. |
10 |
Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Pazarlama Yönetimi Süreci-Pazar Fırsatlarının Analizi. |
Anlatım, soru-cevap tekniği. |
11 |
Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Pazarlama Yönetimi Süreci-Hedef Pazar Seçimi. |
Anlatım, soru-cevap tekniği. |
12 |
Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Pazarlama Yönetimi Süreci- Pazarlama Karmasının Oluşturulması-Hizmet-Fiyat. |
Anlatım, soru-cevap tekniği. |
13 |
Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Pazarlama Yönetimi Süreci- Pazarlama Karmasının Oluşturulması-Dağıtım-Tutundurma. |
Anlatım, soru-cevap tekniği. |
14 |
Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Pazarlama Yönetimi Süreci- Pazarlama Karmasının Oluşturulması-İnsan-Fiziksel Kanıtlar-Süreç. |
Anlatım, soru-cevap tekniği. |
15 |
Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Pazarlama Yönetimi Süreci- Pazarlama Çabalarının Yönetimi. |
Anlatım, soru-cevap tekniği. |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
•Sökmen, A. (2006). Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği, (4. Baskı), Ankara: Detay Yayıncılık. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notu, bilgisayar.
|