Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / GM310 - GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI

Kodu: GM310 Adı: YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİNDE PAZARLAMA Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı LOKMAN DİNÇ (lokmandinc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EBRU GÜNEREN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; pazarlama kavram, kuram, ilke ve uygulamalarının yiyecek-içecek işletmeleri açısından incelenmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:Yiyecek-içecek işletmelerinde pazarlama ile ilgili temel ilkeleri ve uygulamaları açıklayabilir PÇ-1 Ağırlama ve turizm endüstrisi alanındaki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur; gastronomi ve mutfak sanatları alanının ağırlama ve turizm endüstrisindeki yerini kavrar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Yiyecek-içecek işletmelerinde pazarlama karması hakkında bilgi verebilir PÇ-12 Satın alma aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir ve bu süreçlerde ortaya çıkabilecek sorunları çözer.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Yiyecek-içecek işletmelerinin pazarlama çevresini analiz edebilir PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri bilir ve uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Yiyecek-içecek işletmelerinde pazar bölümlendirme esasları hakkında bilgi verebilir PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri bilir ve uygular.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Pazarlama kavramı, pazarlama süreci yönetimi, yiyecek-içecek işletmelerinde pazarlama, yiyecek-içecek işletmelerinde pazarlama süreci yönetimi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin amacının, içeriğinin, ders planlarının açıklanması. Pazarlama ile ilgili temel kavramlar. Anlatım, soru-cevap tekniği.
2 Pazarlama yönetimi süreci-Pazar fırsatlarının analizi. Anlatım, soru-cevap tekniği.
3 Pazarlama yönetimi süreci-Hedef pazar seçimi. Anlatım, soru-cevap tekniği.
4 Pazarlama yönetimi süreci-Pazarlama karmasının oluşturulması-Ürün-Fiyat. Anlatım, soru-cevap tekniği.
5 Pazarlama yönetimi süreci-Pazarlama karmasının oluşturulması-Dağıtım. Anlatım, soru-cevap tekniği.
6 Pazarlama yönetimi süreci-Pazarlama karmasının oluşturulması-Tutundurma-Kişisel Satış-Reklam. Anlatım, soru-cevap tekniği.
7 Pazarlama yönetimi süreci-Pazarlama karmasının oluşturulması-Tutundurma-Halkla İlişkiler-Satış Geliştirme-Doğrudan Pazarlama-Pazarlama Çabalarının Yönetimi. Anlatım, soru-cevap tekniği.
8 Ara Sınav
9 Yiyecek-içecek işletmelerinde pazarlama kavramı ve özellikleri. Anlatım, soru-cevap tekniği.
10 Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Pazarlama Yönetimi Süreci-Pazar Fırsatlarının Analizi. Anlatım, soru-cevap tekniği.
11 Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Pazarlama Yönetimi Süreci-Hedef Pazar Seçimi. Anlatım, soru-cevap tekniği.
12 Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Pazarlama Yönetimi Süreci- Pazarlama Karmasının Oluşturulması-Hizmet-Fiyat. Anlatım, soru-cevap tekniği.
13 Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Pazarlama Yönetimi Süreci- Pazarlama Karmasının Oluşturulması-Dağıtım-Tutundurma. Anlatım, soru-cevap tekniği.
14 Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Pazarlama Yönetimi Süreci- Pazarlama Karmasının Oluşturulması-İnsan-Fiziksel Kanıtlar-Süreç. Anlatım, soru-cevap tekniği.
15 Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Pazarlama Yönetimi Süreci- Pazarlama Çabalarının Yönetimi. Anlatım, soru-cevap tekniği.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 •Sökmen, A. (2006). Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği, (4. Baskı), Ankara: Detay Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notu, bilgisayar.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 10 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 2 4
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 2 4
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 90