|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | RESİM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KAMBER KOÇ (kamberkoc@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET AYDIN AVCI, KAMBER KOÇ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders ile öğrenciye, geometrik formları ve canlı- cansız modelleri gözlemleyip inceleyerek ölçü-oran ve kompozisyon ilkelerine uygun çizme yeterliliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenciler Canlı modelden, doğadan ve nesnelerden çeşitli malzemeler ile araştırma yapabilir. |
PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir. PÇ-2 İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar. PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser. PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Öğrenciler plastik dil ve onu oluşturan ögeleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir. PÇ-2 İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar. PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser. PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Öğrenciler üç boyutlu form biçim ilişkisini algılayabilir. |
PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir. |
Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders; 1. Çizgi Alıştırmaları 2. Basit geometrik formların çizimi 3. Perspektif çizim 4. Kompozisyon 5. Cansız model çizimi 6. Tors Çizimi konularını içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Desen nedir,tarihçe ve desen çizim teknikleri. | Uygulamalı Gösteri Uygulama |
| 2 | Cansız objeden desen çizimi. | Uygulamalı Gösteri Uygulama |
| 3 | Cansız objeden desen çizimi. | Uygulamalı Gösteri Uygulama |
| 4 | Cansız objeden desen çizimi. | Uygulamalı Gösteri Uygulama |
| 5 | Desen örnekleri,canlı modelden desen çizimi. | Uygulamalı Gösteri Uygulama |
| 6 | Modelden desen çizimi(k.kalem) | Uygulamalı Gösteri Uygulama |
| 7 | Modelden desen çizimi(k.kalem) | Uygulamalı Gösteri Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Modelden desen çizimi(k.kalem) | Uygulamalı Gösteri Uygulama |
| 10 | Modelden desen çizimi(k.kalem) | Uygulamalı Gösteri Uygulama |
| 11 | Modelden desen çizimi(k.kalem) | Performansa dayalı çalışmalar. |
| 12 | Kalabalık kompozisyon çizimi. | Uygulamalı Gösteri Uygulama |
| 13 | Kalabalık kompozisyon çizimi. | Uygulamalı Gösteri Uygulama |
| 14 | Kalabalık kompozisyon çizimi. | Uygulamalı Gösteri Uygulama |
| 15 | İmgesel tasarım. | Uygulamalı Gösteri Uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Classic Human Anatomy: The Artist's Guide to Form, Function, and Movement by Valerie L. Winslow (2008) | |
| 2 | Drawing People: How to Portray the Clothed Figure by Barbara Bradley (2003) | |
| 3 | Drawing the Living Figure by Joseph Sheppard (1991) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Desen kağıdı, karakalem, silgi. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 6 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
| 3.Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| 4.Sunum | 0 | 0 | 0 |
| 5.Rapor | 0 | 0 | 0 |
| 6.Seminer | 0 | 0 | 0 |
| 7.Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| 8.Dönem Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| 9.Proje | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 16 | 6 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 2 | 8 |
| c) Performans Ödevi | 4 | 2 | 8 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 4 | 1 | 4 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
| 0 | 0 | 0 | |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||