|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞAHİN KOÇ (sahinkoc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERÇİN ÖZZADE, | ||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders öncelikle Orta- Öncesi düzeyde İngilizce gramer yapılarının açıklanması üzerinde yoğunlaşmaktadır. Bu yapılırken çeşitli yollarla bütün dil becerilerinin geliştirilmesi teşvik edilmektedir. Alıştırmalar dinleme, sözlü iletişim veya okuma-anlama becerileri veya bunların bir kombinasyonuna yönelik olarak işlenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İngilizce dilinde kendilerini iyi bir şekilde hem yazılı hem de sözlü olarak ifade eder.Orta düzey metinleri rahatlıkla okur ve yorumlar. |
PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Orta İngilizce seviyesinde konulara hakim ve bunları uygulayabilir. |
PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenciler değişik yapılarda İngilizceden Türkçeye çeviri yapabilirler. |
PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Orta İngilizce seviyesinde öğrenciler parçaları okuyup çözümleyebilirler. |
PÇ-16 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yardımcı fiiller, İngilizcede zamanlar, Çeşitli dilbilgisi yapıları, Önek ve Sonekler, Kiplikler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 6. Ünite: Zorunluluk Kipleri, Present Perfect Continuous, Dergi Makalesi Yazma | eklektik |
2 | 6. Ünite: Zorunluluk Kipleri, Present Perfect Continuous, Dergi Makalesi Yazma | eklektik |
3 | 7. Ünite: Varsayım ve Çıkarım Yapma Kipleri, Karşılaştırma ve Üstünlük Bildiren İfadeler, | eklektik |
4 | 7. Ünite: Varsayım ve Çıkarım Yapma Kipleri, Karşılaştırma ve Üstünlük Bildiren İfadeler, | eklektik |
5 | 7. Ünite: Varsayım ve Çıkarım Yapma Kipleri, Karşılaştırma ve Üstünlük Bildiren İfadeler, | eklektik |
6 | 8. Ünite: İlgi cümlecikleri, Tip Sıfır ve Bir Koşul Cümleleri, Biyografi Yazma | eklektik |
7 | 8. Ünite: İlgi cümlecikleri, Tip Sıfır ve Bir Koşul Cümleleri, Biyografi Yazma | eklektik |
8 | Ara Sınav | |
9 | 8. Ünite: İlgi cümlecikleri, Tip Sıfır ve Bir Koşul Cümleleri, Biyografi Yazma | eklektik |
10 | 9. Ünite: Tip İki Koşul Cümleleri, Dolaylı Anlatım. | eklektik |
11 | 9. Ünite: Tip İki Koşul Cümleleri, Dolaylı Anlatım. | eklektik |
12 | 9. Ünite: Tip İki Koşul Cümleleri, Dolaylı Anlatım. | eklektik |
13 | 10. Ünite: Tip 3 Koşul Cümleleri, Umutlar ve Dilekleri İfade Etme, Rapor Yazma. | eklektik |
14 | 10. Ünite: Tip 3 Koşul Cümleleri, Umutlar ve Dilekleri İfade Etme, Rapor Yazma. | eklektik |
15 | 10. Ünite: Tip 3 Koşul Cümleleri, Umutlar ve Dilekleri İfade Etme, Rapor Yazma. | eklektik |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | macmillan education Language Hub Intermediate, Bobby Dunnett | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kaynak kitaplar , cdler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 10 | 14 | 140 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 300 |