|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KADER PARLAK (kaderparlak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı tatlı, pasta ve hamur hazırlama teknikleri konusunda temel bilgileri vermek ve öğrencilerin bunları kullanmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tatlı, pasta ve hamur işlerinde kullanılan malzemelerin özelliklerini ve fonksiyonlarını bilir. |
PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri bilir ve uygular. PÇ-5 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç-gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. |
Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-2 | Temel hamur hazırlama yöntemlerini bilir. |
PÇ-6 Çeşitli pişirme yöntemlerini bilir ve uygular. |
Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-3 | Ekmek, börek, pide gibi hamur işlerini hazırlayabilir. |
PÇ-6 Çeşitli pişirme yöntemlerini bilir ve uygular. PÇ-7 Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında bilgi sahibi olur ve uygular. PÇ-8 Menü planlama ilkeleri doğrultusunda çeşitli menüler geliştirir. |
Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-4 | Değişik pasta hazırlama tekniklerini kullanarak pasta hazırlayabilir. |
PÇ-6 Çeşitli pişirme yöntemlerini bilir ve uygular. PÇ-7 Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında bilgi sahibi olur ve uygular. PÇ-8 Menü planlama ilkeleri doğrultusunda çeşitli menüler geliştirir. |
Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-5 | Çeşitli tatlı hazırlama tekniklerini kullanarak tatlı hazırlar, süsler ve sunar. |
PÇ-6 Çeşitli pişirme yöntemlerini bilir ve uygular. PÇ-7 Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında bilgi sahibi olur ve uygular. PÇ-8 Menü planlama ilkeleri doğrultusunda çeşitli menüler geliştirir. |
Laboratuvar Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ekmek yapımı, hamurlu tatlı ve tuzlular ile hamur işlerinde kullanılan krema, şurup ve sosların hazırlanması ve sunumu. Tatlı yapımının temel kuralları; pötiför, çeşitli pasta ve kurabiyelerinin yapılıp sunulması; temel pasta süsleme sanatı. Geleneksel ve güncel hamur işi uygulamalarından örnekler. Özleştirilerek yapılan hamurlar, mayalı hamurlar, pişirilerek yapılan hamurlar, kurabiye hamurları, tart ve kiş hamurları, çırpılarak yapılan hamurlar ve milföy hamurlarını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tatlı, Pasta ve Hamur işlerinde temel kavram ve tekniklerin anlatılması | Anlatım |
2 | Pastacılık ekipman tanıtımı | Anlatım |
3 | Pastacılık malzemelerin anlatılması | Sözlü ve görsel Anlatım |
4 | Temel hamur hazırlama yöntemleri, hamur kabartma şekilleri. Mayalı hamurlar ve ekmek yapımı, pide hazırlama | Sözlü, görsel anlatım ve uygulama |
5 | Pişirilerek Hazırlanan Hamurlar Yapımı | Sözlü, görsel anlatım ve uygulama |
6 | Sütlü Tatlıların Hazırlanması | Sözlü, görsel anlatım ve uygulama |
7 | Kıyılarak Hazırlanan Tatlı ve Tuzlu Hamurların Hazırlanması | Sözlü, görsel anlatım ve uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sütlü tatlılar | Sözlü, görsel anlatım ve uygulama |
10 | Krema, şurup ve sosların hazırlanması | Sözlü, görsel anlatım ve uygulama |
11 | Pasta yapım teknikleri | Sözlü, görsel anlatım ve uygulama |
12 | Çırpılarak Hazırlanan hamurlar ve tatlıların anlatılması | Sözlü, görsel anlatım ve uygulama |
13 | Temel pasta süsleme teknikleri | Sözlü, görsel anlatım ve uygulama |
14 | Meyvelerden hazırlanan tatlıların anlatılması | Sözlü, görsel anlatım ve uygulama |
15 | Modern Tatlı Yapımı ve Yaratıcı Sunumlar | Sözlü, görsel anlatım ve uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | The Culinary Institute of America. (2009). Baking and Pastry: Mastering the Art and Craft. (2nd Ed.). New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. | |
2 | Friberg, B. (2002).The Professional Pastry Chef: Fundamentals of Baking and Pastry. (4th Ed.). New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |