Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Bireylerarası iletişim ile ilgili temel kavramları bilir. |
PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Bireylerarası iletişim araçlarını bilir. |
PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Bireylerarası iletişimin nasıl daha etkin kurulabileceğini bilir. |
PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
İletişim kavramının tanımı ve önemi, İletişim süreci, İletişim biçimleri (Sözlü, sözsüz iletişim (beden dili), yazılı iletişim), İletişim hataları, Etkin konuşma ve dinleme, İyi bir iletişimde dikkat edilmesi gereken konular, iyi bir iletişimin faydaları, Empati |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
İletişim kavramının tanımı ve önemi |
Anlatım Yöntemi Soru-Cevap |
2 |
İletişim süreci |
Anlatım Yöntemi Soru-Cevap |
3 |
İletişim Biçimleri (Sözlü İletişim-Yazılı İletişim-Sözsüz İletişim) |
Anlatım Yöntemi Soru-Cevap |
4 |
Turizm Sektörü Çalışanlarının, Etkili Bir İletişim için Sahip Olmaları Gereken Özellikler. |
Anlatım Yöntemi Soru-Cevap |
5 |
Turizm Sektörü Çalışanlarının, Turistlerle Sağlıklı İletişim Kurabilmeleri için Dikkat Etmeleri Gereken Hususlar. |
Anlatım Yöntemi Soru-Cevap |
6 |
Turizm Sektörü Çalışanlarının, Satış Yaparken Dikkat Etmeleri Gereken Hususlar. |
Anlatım Yöntemi Soru-Cevap |
7 |
Çalışanların Turistlerle Sağlıklı İletişim Kurmasını Engelleyen Hususlar. Tekrar |
Anlatım Yöntemi Soru-Cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Kamu kurumlarının, turistlerle sağlıklı ilişki kurabilmeleri için dikkat etmeleri gereken hususlar |
Anlatım Yöntemi Soru-Cevap |
10 |
Kamu kurumlarının, turistlerle sağlıklı ilişki kurabilmeleri için dikkat etmeleri gereken hususlar |
Anlatım Yöntemi Soru-Cevap |
11 |
Farklı Tipteki Turistlerin Beklentileri ve Bunların Karşılanması için Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar |
Anlatım Yöntemi Soru-Cevap |
12 |
Farklı Tipteki Turistlerin Beklentileri ve Bunların Karşılanması için Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar |
Anlatım Yöntemi Soru-Cevap |
13 |
Kültürlerarası İletişim Farklılıkları |
Anlatım Yöntemi Soru-Cevap |
14 |
Kültürlerarası İletişim Farklılıkları |
Anlatım Yöntemi Soru-Cevap |
15 |
Tekrar |
Anlatım Yöntemi Soru-Cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Gürüz, D. ve Eğinli, A.T. (2008). İletişim Becerileri. Nobel Yayın Dağıtım: İzmir |
2 |
Mısırlı, İ. (2003). Genel İletişim. Detay Yayıncılık: Ankara |
3 |
Baltaş, Z., Baltaş, A. (2009). Bedenin Dili. Remzi Kitabevi: İstanbul |
4 |
Dökmen, Ü. (2001). İletişim Çatışmaları ve Empati. Sistem Yayıncılık: İstanbul |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Bilgisayar, Projeksiyon, Ders Kitabı |