|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CELAL YILMAZ (cyilmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, üst-orta düzeyde öğrencilerin dört dil becerilerini geliştirmek ve onları turizm sektörünün mesleki gereksinimleri ile donatmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İngilizce konuşarak/yazarak müşteri şikayetleri ile ilgilenebilirler. |
PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | İngilizce konuşarak misafirlerin karşılaştıkları sorunları çözmeleri için onlara yardım edebilir. |
PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | İngilizce konuşarak/yazarak otel imkan ve hizmetleri hakkında misafirleri bilgilendirebilir. |
PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Kat hizmetleri ile ilgili temel işlemleri İngilizce açıklayabilir. |
PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Farklı ülke ve kültürleri ile ilgili İngilizce sunum yapabilir. |
PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 | İngilizce CV hazırlayarak iş başvurusu yapabilir. |
PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-7 | İngilizce iş görüşmesi yapabilir. |
PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Turizm sektöründe gerekli dil becerileri, İngilizce iletişim. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Şikayetler ve Özürler | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, |
2 | Hatalar ve Sorunlar | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, |
3 | Öneride Bulunma ve Yardım Etme | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, |
4 | Telefonda İletişim Sorunları | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, |
5 | Kongre ve Toplantılar | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, |
6 | Ödemeler | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, |
7 | Açıklamalar ve Eğitimler | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kat Hizmetleri | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, |
10 | Sağlık ve Güvenlik | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, |
11 | Ülkeler ve Kültürler | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, |
12 | Farklı Kültürleri Keşfetme | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, |
13 | İş Hayatı | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, |
14 | İş Başvuruları | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, |
15 | İş Görüşmeleri | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, İkili çalışma, Grup Çalışması,Rol Yapma, Drama, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Stott, T. & Pohl, A. (2017). Highly Recommended 2. Oxford: OUP | |
2 | Videos about tourism on the internet | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Stott, T. & Pohl, A. (2017). Highly Recommended 2. Oxford: OUP. Otantik materyal, internet, bilgisayar, hoparlör, mikrofon, akıllı telefon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 14 | 112 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 240 |