|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YELDA SARIKAYA ERDEM (yelda.sarikaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BİROL DUDU, ÖMER OSMANOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin okuma, yazma, dinleme, konuşma, dil bilgisi ve kelime bilgisi gibi İngilizce temel ve alt becerilerini Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programında B1 olarak ifade edilen orta düzeyde edinmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İş, okul, eğlence vb. ortamlarda düzenli olarak karşılaşılan bilindik konulardaki açık standart yabancı dil girdilerinin ana noktalarını anlayabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-2 İngilizcede Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dilin konuşulduğu bir bölgede seyahat ederken ortaya çıkabilecek çoğu durumla başa çıkabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-2 İngilizcede Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tanıdık veya kişisel ilgi alanına giren konularda basit, bağlantılı metinler üretebilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-2 İngilizcede Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Deneyimleri ve olayları, hayalleri, umutları ve hırsları tanımlayabilir ve fikirleri ve planları için kısaca nedenler belirtebilir ve açıklamalar yapabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-2 İngilizcede Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Konuştuğu diğer dillerin etkisi biraz hissedilse de, iletmek istediği mesajı desteklemek için prozodik özellikleri (örn. vurgu, tonlama, ritim) kullanabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-2 İngilizcede Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Öngörülemeyen durumları tanımlamak, bir fikir veya problemdeki ana noktaları makul düzeyde isabetle açıklamak ve müzik ve filmler gibi soyut veya kültürel konulardaki düşünceleri ifade etmek için yeterli bir dil yelpazesine sahiptir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-2 İngilizcede Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | En yaygın örneklerini kullanarak yabancı dilin çok çeşitli işlevlerini sergileyebilir ve bunlara yanıt verebilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-2 İngilizcede Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Orta düzey İngilizce metinler, yazı örnekleri, görsel ve işitsel medya, diyalog, monolog ve sunumlar, dil bilgisi öğeleri ve kelime dağarcığı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 1. Ünite - Geniş zaman ve şimdiki zaman, özne ve nesne soruları, yardım isteme, teklif etme ve yardım teklifine karşılık verme | İkili çalışma, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Sunum |
2 | 1. Ünite - Geniş zaman ve şimdiki zaman, özne ve nesne soruları, yardım isteme, teklif etme ve yardım teklifine karşılık verme | Grup çalışması,Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Sunum |
3 | 2. Ünite - Present perfect ve geçmiş zaman, geniş ve geçmiş zamanda kabiliyetler, izin isteme, verme ve izin vermeyi reddetme | İkili çalışma,Rol yapma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Sunum |
4 | 3. Ünite - Anlatı zamanları, tanımlayıcılar ve miktar belirleyiciler, hikaye anlatma | Beyin fırtınası, İkili çalışma, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
5 | 4. Ünite - Gelecek zaman, tahmin yürütme, açıklama yapma ve isteme, şikayette bulunma ve şikayetle ilgilenme | Bireysel çalışma, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
6 | 5. Ünite - Geçmişte kalmış alışkanlıklar ve durumlar, edilgen yapı, bir sunumu yapılandırma | İkili çalışma,Soru-Cevap, Kelime çalışması |
7 | Tekrar | Rol yapma, Soru-Cevap, Beyin fırtınası, Kelime çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | 6. Ünite - Zorunluluk ifade eden yapılar, present perfect continuous, fikir belirtme | İkili çalışma, Prezentasyon, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
10 | 6. Ünite - Zorunluluk ifade eden yapılar, present perfect continuous, fikir belirtme | İkili çalışma, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
11 | 7. Ünite - İhtimal ve çıkarım ifade eden yapılar, kıyas cümleleri, öneride bulunma | İkili çalışma, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Sunum |
12 | 8. Ünite - Sıfat cümlecikleri, şart cümleleri, talimat verme ve talimatlara uyma | Grup çalışması, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Şarkı söyleme |
13 | 9. Ünite - Şart cümleleri, dolaylı anlatım, kitap ve filmlerden bahsetme | Bireysel çalışma, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Şarkı söyleme |
14 | 10. Ünite - Şart cümleleri, umut ve dilekler, özür dileme ve özrü kabul etme | İkili çalışma, Rol yapma, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
15 | Revision | İkili çalışma, Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Language Hub Intermediate Student's Book with Student's App | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Language Hub Intermediate Ders Kitabı, Language Hub Intermediate Etkileşimli Yazılımı, Öğretim görevlisi tarafından sağlanan otantik materyaller |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |