|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YASİN KIZILAY (yasin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
YASİN KIZILAY, | ||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı orta seviyede 4 temel beceriyi etkili ve verimli bir şekilde kullanabilmeyi sağlamak ayrıca öğrencileri bu konuda cesaretlendirmek . |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İngilizce dilinde kendilerini iyi bir şekilde hem yazılı hem de sözlü olarak ifade eder.Orta düzey metinleri rahatlıkla okur ve yorumlar. |
PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Orta İngilizce seviyesinde konulara hakim ve bunları uygulayabilir |
PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenciler değişik yapılarda İngilizceden Türkçeye çeviri yapabilirler |
PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Orta İngilizce seviyesinde öğrenciler parçaları okuyup çözümleyebilirler. |
PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Profesyonel tur rehberliği eğitimi alan öğrenciler için orta seviye İngilizce dersinde orta seviye İngilizce ders kitabı takip edilir ve gelecekteki meslekleri ile ilgili İngilizce ihtiyaçları, öğretmen tarafından tasarlanan ve kaynaklarla desteklenen derslerle ele alınır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 6. Ünite: Zorunluluk Kipleri, Present Perfect Continuous, Dergi Makalesi Yazma | eklektik |
2 | 6. Ünite: Zorunluluk Kipleri, Present Perfect Continuous, Dergi Makalesi Yazma | eklektik |
3 | 7. Ünite: Varsayım ve Çıkarım Yapma Kipleri, Karşılaştırma ve Üstünlük Bildiren İfadeler, | eklektik |
4 | 7. Ünite: Varsayım ve Çıkarım Yapma Kipleri, Karşılaştırma ve Üstünlük Bildiren İfadeler, | eklektik |
5 | 7. Ünite: Varsayım ve Çıkarım Yapma Kipleri, Karşılaştırma ve Üstünlük Bildiren İfadeler, | eklektik |
6 | 8. Ünite: İlgi cümlecikleri, Tip Sıfır ve Bir Koşul Cümleleri, Biyografi Yazma | eklektik |
7 | 8. Ünite: İlgi cümlecikleri, Tip Sıfır ve Bir Koşul Cümleleri, Biyografi Yazma | eklektik |
8 | Ara Sınav | |
9 | 8. Ünite: İlgi cümlecikleri, Tip Sıfır ve Bir Koşul Cümleleri, Biyografi Yazma | eklektik |
10 | 9. Ünite: Tip İki Koşul Cümleleri, Dolaylı Anlatım. | eklektik |
11 | 9. Ünite: Tip İki Koşul Cümleleri, Dolaylı Anlatım. | eklektik |
12 | 9. Ünite: Tip İki Koşul Cümleleri, Dolaylı Anlatım. | eklektik |
13 | 10. Ünite: Tip 3 Koşul Cümleleri, Umutlar ve Dilekleri İfade Etme, Rapor Yazma. | eklektik |
14 | 10. Ünite: Tip 3 Koşul Cümleleri, Umutlar ve Dilekleri İfade Etme, Rapor Yazma. | eklektik |
15 | 10. Ünite: Tip 3 Koşul Cümleleri, Umutlar ve Dilekleri İfade Etme, Rapor Yazma. | eklektik |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Language Hub Intermediate Student's Book,Bobby Dunnett, Macmilan Education | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Language Hub Intermediate Student's Book, bilgisayar, akıllı telefon, internet, hoparlör, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 10 | 14 | 140 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 10 | 50 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 300 |