|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MERAL DURSUN (meraldursun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İBRAHİM AKIN ÖZEN, İBRAHİM YILMAZ, ZEYNEP ÇOKAL, MERAL BÜYÜKKURU, ÖMER ÇOBAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencinin özel ilgi duyduğu, merak ettiği ve kendini eksik hissettiği turizm rehberliği alan konularından birinde seminer hazırlamasını ve sunmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Araştırma tekniklerini kullanarak bir konuda yazı yazabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Kütüphaneden kitap taraması yapabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Bir konuda sunum yapabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Sunum yaparken zaman kullanmasını iyi ayarlayabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Resmi bir sunum yapma; hazırlık, sunum, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinin öğretilmesi ve uygulanması; öğrencilerin kendi alanlarında ki küçük ölçekli bir araştırması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtılması | Araştırma Teknikleri |
2 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinin öğretilmesi ve uygulanması | Araştırma Teknikleri |
3 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinin öğretilmesi ve uygulanması | Araştırma Teknikleri |
4 | Hazırlık ve seminer yazma | Araştırma Teknikleri |
5 | Hazırlık ve seminer yazma | Araştırma Teknikleri |
6 | Referans gösterme | Araştırma Teknikleri |
7 | Örnek bir seminer çalışması | Araştırma Teknikleri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenci sunumu | Bir konuda nasıl sunum yapılır |
10 | Öğrenci sunumu | Bir konuda nasıl sunum yapılır |
11 | Öğrenci sunumu | Bir konuda nasıl sunum yapılır |
12 | Öğrenci sunumu | Bir konuda nasıl sunum yapılır |
13 | Öğrenci sunumu | Bir konuda nasıl sunum yapılır |
14 | Öğrenci sunumu | Bir konuda nasıl sunum yapılır |
15 | Öğrenci sunumu | Bir konuda nasıl sunum yapılır |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Hoca notları, Bilgisayar, Projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |