Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / TR326 - TURİZM REHBERLİĞİ

Kodu: TR326 Adı: ÖNBÜRO Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GAYE DENİZ (gaye.yuksel@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilere önbüronun temel prensipleri ve uygulamaları hakkında yeterli bilgi kazandırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Otel işletmesinde önbüro bölümünün öneminin farkına varır. PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
PÇ-8 İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-10 Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Oda satış tekniklerini uygulayabilir. PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-8 İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Müşteri şikayetleri ile başa çıkabilir. PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-8 İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Otel işletmelerinde önbüroyu yönetebilir. PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-8 İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-10 Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Önbüro, önbüronun organizasyonu, önbüro departmanının uygulamaları ve önemi, resepsiyon, rezervasyon, önkasa, danışma ve santral bölümü, oda satış teknikleri, müşteri hesaplarının çeşitleri ve ödeme teknikleri, iletişim ve müşteri şikayetleri, getiri yönetimi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Konaklama İşletmeciliğine Giriş. Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
2 Konaklama İşletmelerinde Önbüro Bölümü, Önbüro Bölümü Personeli ve Görevleri, Organizasyon Yapısı ve Bölüm içi İlişkiler. Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
3 Önbüro, Rezervasyon Bölümü, Rezervasyon Süreci, Rezervasyon Geliş Şekilleri. Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
4 Rezervasyon Durum Analizleri Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
5 Rezervasyonlarda İstisnai Durumlar. Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
6 Resepsiyon Bölümü, Check- In ve Check Out İşlemleri. Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
7 Ön Kasa, Hesap Çeşitleri, Hesap Özellikleri. Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav
9 Ödeme Şekilleri ve Ödeme Araçları. Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
10 Danışma (Concierge) Bölümü Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
11 Santral Bölümü Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
12 Müşteri ve Oda Çeşitleri, Oda Satış Teknikleri, Oda Satış Aşamaları, Oda Satışında Özel Durumlar. Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
13 İletişim ve müşteri ihtiyaç, istek ve şikayetleri ile ilgilenme. Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
14 Acenta, Konferans ve Banket Satışları. Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
15 Getiri Yönetimi. Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Emeksiz, M. ve M. Yolal (2005). Konaklama İşletmelerinde Önbüro Yönetimi. Ankara.
2 Eraslan, N. (2004). Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri ve Yönetimi. Isparta.
3 Şener, B. (2001). Otel İşletmeciliğinde Önbüro Yönetimi. Ankara.
4 Robert Woods, Jack D. Ninemeier, David K. Hayes and Michele A. Austin. Professional Front Office Management.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitapları, Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 5 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 3 6
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 3 6
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60