|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İBRAHİM YILMAZ (iyilmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı sürdürülebilirlik kavramını ve sürdürülebilirliğin temel prensiplerini, turizmde sürdürülebilirliğin önemini ve nasıl sağlanabileceğini öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sürdürülebilirlik kavramını ve ilkelerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-24 Birleşmiş Milletler Sürdürebilir Kalkınma Amaçlarından (BM SKA) en az birini açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sürdürülebilir turizm ilkelerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-24 Birleşmiş Milletler Sürdürebilir Kalkınma Amaçlarından (BM SKA) en az birini açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Turizmin olumsuz çevresel, ekonomik ve sosyo-kültürel etkilerini açıklayabilir |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Turizmin olumsuz etkilerini önleme ve azaltmada kullanılabilecek yeşil/sürdürülebilir/çevre dostu uygulamalar hakkında bilgi verebilir |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sürdürülebilirlik kavramı ve yaklaşımlar, sürdürülebilir turizm kavramı ve özellikleri, sürdürülebilir turizmin temel ilkeleri, sürdürülebilir turizm gelişme yaklaşımları (sürdürülebilir turizme çevresel yaklaşım, sürdürülebilir turizme ekonomik yaklaşım, sürdürülebilir turizme toplumsal yaklaşım), sürdürülebilir turizm ile taşıma kapasitesi ilişkisi, turizm taşıma kapasitesi kavramı, turizm taşıma kapasitesinin boyutları (ekolojik boyutu, fiziksel boyutu, ekonomik boyutu, toplumsal boyutu, psikolojik boyutu), turizm taşıma kapasitesini etkileyen faktörler, turizm gelişme düzeyi ile taşıma kapasitesi dengesi, sürdürülebilir turizm stratejileri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin içeriği, sürdürülebilirlik kavramı, anlamı ve önemi, sürdürülebilirliğin temel ilkeleri ve göstergeleri | Anlatma Yöntemi |
2 | İlk haftanın devamı | Anlatma Yöntemi |
3 | Sürdürülebilirlik ve Turizm ilişkisi, Sürdürülebilir Turizm Kavramı, Temel İlkeleri | Anlatma Yöntemi |
4 | Turizm ve Çevre (Fiziksel, sosyo-kültürel, ekonomik vb.) İlişkisi, etkileşimi | Anlatma Yöntemi |
5 | Turizmin Fiziksel Çevre Üzerindeki (Olumlu-Olumsuz) Etkileri | Anlatma Yöntemi |
6 | Turizmin Sosyo-kültürel Çevre üzerindeki (Olumlu-Olumsuz) Etkileri | Anlatma Yöntemi |
7 | Turizmin (Olumlu-Olumsuz) Ekonomik Etkileri, Turizmin olumsuz etkilerini önlemeye/azaltmaya yönelik yeşil/sürdürülebilir/çevre dostu strateji ve uygulamalar (ÇED, yeşil yıldız, beyaz yıldız, mavi bayrak vb) | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Turizmin olumsuz etkilerini önlemeye/azaltmaya yönelik yeşil/sürdürülebilir/çevre dostu strateji ve uygulamalar (ÇED, yeşil yıldız, beyaz yıldız, mavi bayrak vb) | Anlatma Yöntemi |
10 | Turizmin olumsuz etkilerini önlemeye/azaltmaya yönelik yeşil/sürdürülebilir/çevre dostu strateji ve uygulamalar (ÇED, yeşil yıldız, beyaz yıldız, mavi bayrak vb) | Anlatma Yöntemi |
11 | Sürdürülebilir Turizm ve Taşıma Kapasitesi ilişkisi | Anlatma Yöntemi |
12 | Turizmde Taşıma Kapasitesinin Anlam ve Önemi, Türleri, taşıma kapasitesini etkileyen faktörler | Anlatma Yöntemi |
13 | Turizmde Taşıma Kapasitesinin Anlam ve Önemi, Türleri, taşıma kapasitesini etkileyen faktörler | Anlatma Yöntemi |
14 | Sürdürülebilir Turizm Yönetimi ve Pazarlaması Fonksiyonları (Planlama..., Denetim, Pazarlama Karması) | Anlatma Yöntemi |
15 | Sürdürülebilir Turizm Yönetimi ve Pazarlaması Fonksiyonları (Planlama..., Denetim, Pazarlama Karması) | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mowforth, M., Munt, I. 2009. Tourism and Sustainablity. 3.ed. Routledge: New York. | |
2 | Kozak, M. (2014). Sürdürülebilir Turizm, Ankara:Detay Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yazılı kaynaklar, projeksiyon, bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 10 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |