Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / Tİ424 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ

Kodu: Tİ424 Adı: TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BURCU GÜLSEVİL BELBER (bbelber@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Turizmde tüketici davranışlarının nasıl ortaya çıktığını, tüketici davranışını etkileyen faktörleri, tüketicilerin turizm ürünleri ile ilgili satın alma kararlarını alırken nasıl bir süreçten geçtiğini anlatmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Turizmde tüketici davranışını belirleyen faktörleri açıklayabilir. PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Turizmde tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri açıklayabilir. PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Satın alma karar süreci ile ilgili temel teorileri açıklayabilir. PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Satın alma sonrası davranışların önemini açıklayabilir PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tüketici pazarlarının demografik ve ekonomik özellikleri; tüketici davranışını etkileyen faktörler; tüketici satın alma durumları ve karar sureci konuları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tüketici davranışına giriş Anlatım
2 İhtiyaç ve istekler Anlatım
3 Tüketici davranışının özellikleri Anlatım
4 Tüketici Davranışı ve Stratejik Pazarlama Yönetim Süreci İlişkisi Anlatım
5 Tüketici Davranışını Etkileyen Psikolojik Faktörler Anlatım
6 Tüketici Davranışını Etkileyen Psikolojik Faktörler Anlatım
7 Tüketici Davranışını Etkileyen Psikolojik Faktörler Anlatım
8 Ara Sınav
9 Tüketici Davranışını Etkileyen Demografik Faktörler Anlatım
10 Tüketici Davranışını Etkileyen Demografik Faktörler Anlatım
11 Tüketici Davranışını Etkileyen Sosyo-kültürel Faktörler Anlatım
12 Tüketici Davranışını Etkileyen Sosyo-kültürel Faktörler Anlatım
13 Tüketici Davranışını Etkileyen Sosyo-kültürel Faktörler Anlatım
14 Satın alma karar süreci Anlatım
15 Satın alma sonrası davranışlar Anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Odabaşı, Y., Barış, G. 2002. Tüketici Davranışı. MEDIACAT Kitapları
2 Swarbrooke, J., Horner, S. 2007. Consumer Behavior in Tourism. Butterworth-Heinemann: Oxford
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notum

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 11 22
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 3 9
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90