|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KİMYA (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA KARİPCİN (fkaripcin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kimyasal bağ teorilerine ait çeşitli yaklaşımların öğrenilmesi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Molekül Orbital Teorisini kavrayabilir |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-2 Yeterli düzeyde pratik ve teorik çalışmaları yapar. PÇ-3 Elde ettiği bilimsel sonuçları değerlendirip sunar. PÇ-4 Tezini alanında uzman kişiler tarafından oluşmuş jüri karşısında savunur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Molkül Orbital Teorsinin Uygulamalarını kavrayabilir |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-2 Yeterli düzeyde pratik ve teorik çalışmaları yapar. PÇ-3 Elde ettiği bilimsel sonuçları değerlendirip sunar. PÇ-4 Tezini alanında uzman kişiler tarafından oluşmuş jüri karşısında savunur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Atom orbitalleri, Schrödinger eşitliği, LCAO yaklaşımı, s ve p orbitallerinden molekül orbitallerinin oluşumu, Aynı çekirdekli ikiatomlu moleküller, Orbital karışması, İlinti diyagramları, d orbitallerinden molekül orbitallerinin oluşumu, Ayrıçekirdekli ikiatomlu moleküller, Büyük moleküllerin molekül orbitalleri, H2O , CH2 , CH3, CH3- ve CH3+, Walsh diagramları, Hückel yöntemi, Genişletilmiş Hückel yöntemi, Yarı deneysel MO yöntemleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Atom orbitalleri ve Schrödinger eşitliği | Konu anlatımı |
2 | LCAO yaklaşımı | Konu anlatımı |
3 | s ve p orbitallerinden molekül orbitallerinin oluşumu | Konu anlatımı |
4 | Aynı çekirdekli ikiatomlu moleküller | Konu anlatımı |
5 | Orbital karışması, İlinti diyagramları, | Konu anlatımı |
6 | d orbitallerinden molekül orbitallerinin oluşumu | Konu anlatımı |
7 | Ayrıçekirdekli ikiatomlu moleküller | Konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Büyük moleküllerin molekül orbitalleri | Konu anlatımı |
10 | H2O , CH2 , CH3, CH3- ve CH3+ ait molekül orbitalleri | Konu anlatımı |
11 | Walsh diagramları | Konu anlatımı |
12 | Hückel yöntemi | Konu anlatımı |
13 | Genişletilmiş Hückel yöntemi | Konu anlatımı |
14 | Yarı deneysel MO yöntemleri | Konu anlatımı |
15 | Yarı deneysel MO yöntemleri | Konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Approximate molecular orbital theory, J.A. Pople, Mcgraw-Hill | |
2 | Ab initio Molecular Orbital Theory, Warren J. Hehre,Leo, Radom, PV Schleyer, John Pople, Wiley-Interscience | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 12 | 48 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 12 | 48 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |