|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KİMYA (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | İLERİ ORGANİK KİMYA, STEREOKİMYA I, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAHAR TUBA FINDIK (btfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Organik reaksiyonların stereokimyasını anlatmak ve yorumlayabime becerisine kazandırmak ve basit düzeyde asimetrik sentez tasarlayabilecek bilgiyi öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bir tepkime sonucu elde edilen ürünün stereokimyasını bilebilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-2 Yeterli düzeyde pratik ve teorik çalışmaları yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Asimetrik sentezde kullanılan reaktifleri bilebilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-2 Yeterli düzeyde pratik ve teorik çalışmaları yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Asimetrik sentez yapabilme kabiliyetine sahip olur. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-2 Yeterli düzeyde pratik ve teorik çalışmaları yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bilimsel bir makalede geçen streokimya kısmını yorumlayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-5 Uzmanlaştığı alanda yeni bilimsel çalışmaları takip eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sterokimyanın tanımlanması, isimlendirilmesi, sterokimyasal reaksiyonların mekanizmaları, bazı özel reaksiyonlarda stereokimyanın kontrol edilme yöntemleri, asimetrik sentezin tanımlanması ve kullanılan yöntemler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Stereoizomerlerin tanımlanması | Anlatım |
2 | Stereoizomerlerin isimlendirilmesi | Anlatım |
3 | Kimyasal reaksiyonların sterokimyası: SN1 ve SN2 | Anlatım |
4 | Kimyasal reaksiyonların sterokimyası: E1 ve E2 | Anlatım |
5 | Kimyasal reaksiyonların sterokimyası: nükleofillerin karbonil gruplarına katılması (Chelation kontrol) | Anlatım |
6 | Kimyasal reaksiyonların sterokimyası: nükleofillerin karbonil gruplarına katılması (Felkin-Anh model)) | Anlatım |
7 | Aldol reaksiyonlarındaki stereokimya | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Wittig reaksiyonlarındaki sterokimya | Anlatım |
10 | Perisiklik reaksiyonlardaki stereokimya | Anlatım |
11 | Perisiklik reaksiyonlardaki stereokimya | Anlatım |
12 | Asimetrik senteze giriş | Anlatım |
13 | Asimetrik senteze giriş | Anlatım |
14 | Makalelerde geçen tepkimelerin sterokimyalarının incelenmesi | Tartışma |
15 | Makalelerde geçen tepkimelerin sterokimyalarının incelenmesi | Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Principles and Applications of Stereochemistry, Michael North | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon Cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |