|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KİMYA (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ASLIHAN UZUN (akaratepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
analitik kimyanın içeriğinin ve teorik temellerinin öğrencilere aktarılması |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Araştırma yapan kuruluşlarda ve çeşitli sanayi kollarında çalışacak olan kimya öğrencileri, kompleks asit-baz sistemlerinin bilgisini aktarabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-2 Yeterli düzeyde pratik ve teorik çalışmaları yapar. PÇ-3 Elde ettiği bilimsel sonuçları değerlendirip sunar. PÇ-4 Tezini alanında uzman kişiler tarafından oluşmuş jüri karşısında savunur. PÇ-5 Uzmanlaştığı alanda yeni bilimsel çalışmaları takip eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenciler kimyasal analiz metotlarını bilirler |
PÇ-2 Yeterli düzeyde pratik ve teorik çalışmaları yapar.
PÇ-3 Elde ettiği bilimsel sonuçları değerlendirip sunar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çökme ve çözünürlük dengeleri (ortak iyon ve diğer iyonların etkisi), kompleks oluşma dengeleri (titrasyon eğrisine ait hesaplamalar), yükseltgenme-indirgenme dengeleri (Elektrot potansiyeli, hücre potansiyeli), yükseltgenme-indirgenme titrasyonları, yükseltgenme-indirgenme indikatörleri; titrasyon eğrilerine ait hesaplamalar, yükseltgenme-indirgenme titrasyonlarına ait uygulamalar (yükseltgen ve indirgen reaktifler), Gerçek numunelerin analizi, numune hazırlığı, numunenin çözülmesi, girişimlerin giderilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çökme ve çözünürlük dengeleri (ortak iyon ve diğer iyonların etkisi) | problem çözümü |
2 | Çökme ve çözünürlük dengeleri (ortak iyon ve diğer iyonların etkisi) | problem çözümü |
3 | Kompleks oluşma dengeleri (titrasyon eğrisine ait hesaplamalar), | problem çözümü |
4 | Kompleks oluşma dengeleri (titrasyon eğrisine ait hesaplamalar), | problem çözümü |
5 | Yükseltgenme-indirgenme dengeleri (Elektrot potansiyeli, hücre potansiyeli | problem çözümü |
6 | Yükseltgenme-indirgenme dengeleri (Elektrot potansiyeli, hücre potansiyeli), | problem çözümü |
7 | Redoks titrasyonları | problem çözümü |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yükseltgenme-indirgenme indikatörleri | problem çözümü |
10 | Titrasyon eğrilerine ait hesaplamalar | problem çözümü |
11 | Yükseltgenme-indirgenme titrasyonlarına ait uygulamalar | problem çözümü |
12 | Yükseltgenme-indirgenme titrasyonlarına ait uygulamalar | problem çözümü |
13 | Gerçek numunelerin analizi | problem çözümü |
14 | numune hazırlığı,numunenin çözülmesi | problem çözümü |
15 | Girişimlerin giderilmesi. | problem çözümü |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Skoog D.A, D.M. West (1991). Fundamental of Analytical Chemistry. Harcourt Brace College Publishing, New York. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 13 | 26 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 10 | 40 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |