|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KİMYA (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ASLIHAN UZUN (akaratepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel analitik kimya bilgilerini hatırlatmak ve ileri düzeyde karmaşık denge sistemlerinin çözümü ile asit-baz titrasyonlarının kuramsal temelini öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Her türlü derişim birimlerini, çözelti hazırlamayı, analitik verilerin değerlendirilmesini, asit-baz dengelerini ve asit-baz titrasyon eğrilerinin çizimlerini öğrenmek. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-2 Yeterli düzeyde pratik ve teorik çalışmaları yapar. PÇ-3 Elde ettiği bilimsel sonuçları değerlendirip sunar. PÇ-5 Uzmanlaştığı alanda yeni bilimsel çalışmaları takip eder. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kimyasal analizin tanımı ve basamakları (Numune alma, yöntem seçimi, Ayırma, Hesaplama, Değerlendirme). Analitik verilerin değerlendirilmesi (Anlamlı rakamlar, keskinlik, doğruluk, hatalar, hataların sonuca yansıtılması). Çözeltiler ve derişim birimleri (Yüzde, ppm, ppb, molarite, molalite). Kimyasal denge, denge sabiti ölçme yöntemleri, denge sistemlerinde sistematik çözüm (kütle ve yük denklikleri). Kuvvetli asitler ve bazlar ve zayıf asit ve bazlar ve onların tuzları (pH hesaplamaları, tampon çözeltiler, titrasyon eğrileri). Kompleks asit baz sistemleri (asit karışımları, baz karışımları ve poliprotik asitler ve bazlar, pH hesaplamaları, poliprotik tampon sistemleri, titrasyon eğrileri). | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kimyasal analize giriş | anlatım |
2 | Kimyasal analizde hatalar | anlatım |
3 | Analizde rasgele hatalar | anlatım |
4 | Verilerin incelenmesinde ve değerlendirilmesinde istatistiğin uygulanması | problem çözümü |
5 | Çözeltiler ve çözelti derişimleri | problem çözümü |
6 | Çözeltiler ve çözelti derişimleri | problem çözümü |
7 | Kimyasal denge, denge sabiti, denge sistemlerinde sistematik çözüm | problem çözümü |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kuvvetli asitler ve bazlar ve titrasyon eğrileri | problem çözümü |
10 | Zayıf asit ve bazlar ve titrasyon eğrileri | problem çözümü |
11 | Tampon çözeltiler | problem çözümü |
12 | Karmaşık asit baz sistemleri | problem çözümü |
13 | Karmaşık asit baz sistemlerinin titrasyon eğrileri | problem çözümü |
14 | Karmaşık asit baz sistemlerinden elde edilen tampon çözeltiler | problem çözümü |
15 | Karmaşık asit baz sistemlerinden elde edilen tampon çözeltiler | problem çözümü |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Skoog, D.A., West D.M., Holler, F.J (çeviri. Kılıç, E, Köseoğlu, F.) (1996). Analitik Kimya Temelleri, 7. Baskı. Ankara: Bilim Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projektör |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 13 | 26 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 10 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |