|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ ÇAKIRBAŞ (acakirbas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AHMET OĞUZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bilimsel bir yazı yazma becerisinin kazanılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tarihsel araştırma yapılmasına yardım eder |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Geçmiş ile günümüzü değerlendirebilir |
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Olayları eleştirel olarak değerlendirebilir. |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilimsel bir yazı yazma becerisinin kazanılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kaynak bilgisi | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
2 | Kaynak bilgisi | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
3 | Konu seçimi ve kriterler. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
4 | Malzeme toplanması ve konunun yazımı. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
5 | Malzeme toplanması ve konunun yazımı. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
6 | Malzeme toplanması ve konunun yazımı. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
7 | Malzeme toplanması ve konunun yazımı. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Değerlendirme. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
10 | Değerlendirme. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
11 | Değerlendirme. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
12 | Değerlendirme. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
13 | Değerlendirme. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
14 | Değerlendirme. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
15 | Sonuç. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İsmail hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi, Cilt 1-4 | |
2 | Enver Ziya Karal, Osmanlı Tarihi, Cilt 5-8, Ankara 2011. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Tarihin genel kaynakları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 10 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 5 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |