|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TELLİ KORKMAZ (tellikorkmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TELLİ KORKMAZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk Tarihi açısından önemli bir yere sahip Rusya Tarihini ana hatlarıyla öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Rusya Tarihi hakkında bilgi verebilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Rusya Tarihini eleştirel şekilde inceleyebilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Rusya Tarihini farklı ülkelerin tarihleriyle kıyaslayabilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ruslar ve Slavlar hakkında genel bilgi, knezlikler, çarlık dönemi ve Sovyet dönemi Rusya tarihi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Slavlar ve Rus ifadesinin oluşum süreci. | konu anlatımı |
2 | Knezlikler dönemi ve Kiev Knezliği. | konu anlatımı |
3 | Rusların Kuman-Kıpçak, Peçenek, Hazar Türkleri ile mücadeleleri ve Hıristiyanlaşması. | konu anlatımı |
4 | Novgorod Knezliği ve Rusların yayılması. | konu anlatımı |
5 | Moğol-Türk İstilası ve Rusya'da Türk (Tatar) hakimiyeti. | konu anlatımı |
6 | Altın Orda Devletinde karışıklıklar zamanı ve Moskova knezliğinin yükselişi. | konu anlatımı |
7 | Rusya'nın Moğol-Türk Hakimiyetinden çıkışı. | konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Korkunç İvan Devri ve Rusya'nın Türk İllerine doğru genişlemesi. | konu anlatımı |
10 | İlk Romanovlar, Rusya'nın Doğu Avrupa'da büyük devlet mevkiine çıkışı. | konu anlatımı |
11 | I. Petro ve Rusya'nın İmparatorluk seviyesine çıkışı. II. Katerina ve dönemi. | konu anlatımı |
12 | Osmanlı-Rus Savaşlarına tarihi bir bakış. | konu anlatımı |
13 | Avrupa Politikasında Rusya'nın ehemiyet kazanması, Türklerin ve Kafkasya ahalisinin Ruslara karşı istiklal savaşları. | konu anlatımı |
14 | Rusya'da isyanlar, İhtilale giden yol ve İhtilaller. | konu anlatımı |
15 | Bolşevik İhtilali ve Sovyet Rejimi. | konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akdes Nimet Kurat, Rusya Tarihi Başlangıçtan 1917'ye kadar, 2010-TTK | |
2 | George Vernadsky, Rusya Tarihi, İstanbul, 2009 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Akdes Nimet Kurat, Rusya Tarihi Başlangıçtan 1917'ye kadar, 2010-TTK George Vernadsky, Rusya Tarihi, İstanbul, 2009 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 4 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 6 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |