|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KÜRŞAT KOÇAK (kursatkocak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk tarihi ve medeniyeti içerisinde önemli bir yere sahip Uygur tarihini öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uygur Tarihini anlatabilir |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Uygur Tarihini ve onun Türk Tarihindeki yerini açıklayabilir |
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Uygur devleti ile diğer Türk devletlerini kıyaslayabilir. |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Uygur Türkleri, yaşadıkları coğrafya, Uygur devleti, Uygur medeniyeti, Uygur alfabesi, Uygurların siyasi tarihi, Doğu Türkistan Cumhuriyeti ve Uygurların şimdiki durumu. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ötüken Uygurlarına Genel Bir Bakış. | Konu Anlatımı |
2 | Ötüken Uygurlarına Genel Bir Bakış. | Konu Anlatımı |
3 | Uygurların Kökeni | Konu Anlatımı |
4 | Dokuz Ouğuzlar | Konu Anlatımı |
5 | Bayan Çor Kağan | Konu Anlatımı |
6 | Çin İsyanında Uygurların Yardımı | Konu Anlatımı |
7 | Değerlendirme. | Konu Anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bayan Çor Kağanın Ölümü | Konu Anlatımı |
10 | Yazıtlarda Bayan Çor | Konu Anlatımı |
11 | Bayan Çor Zamanında Bazı Türk Boyları | Konu Anlatımı |
12 | Böğü Kağan Devri | Konu Anlatımı |
13 | Uygurların Duraklama Devri | Konu Anlatımı |
14 | Uygur tarihi ve medeniyetinin Türk kültürü açısından önemi. | Konu Anlatımı |
15 | Değerlendirme. | Konu Anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Saadettin Gömeç, Uygur Türkleri Tarihi ve Kültürü, 2011 | |
2 | Uygurlar; Ahmet TAŞAĞIL, Bilge Kültür Sanat Yayınları, İstanbul 2020 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
BUĞRA, M. Emin, Doğu Türkistan, Tarihî, Coğrafî ve Şimdiki Durumu,1952. BUĞRA, M. Emin, Şarkî Türkistan Tarihi, 1987. ALPTEKİN, İsa Yusuf, Doğu Türkistan’da Kızıl Çin Vahşeti, 1970. Zekeriya Ktapçı, Doğu Türkistan ve Uygur Türkleri Arasında İslamiyet, 2005. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 5 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |