Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TAR230 - TARİH

Kodu: TAR230 Adı: UYGUR TARİHİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KÜRŞAT KOÇAK (kursatkocak@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türk tarihi ve medeniyeti içerisinde önemli bir yere sahip Uygur tarihini öğretmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Uygur Tarihini anlatabilir PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Uygur Tarihini ve onun Türk Tarihindeki yerini açıklayabilir PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir.
PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Uygur devleti ile diğer Türk devletlerini kıyaslayabilir. PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Uygur Türkleri, yaşadıkları coğrafya, Uygur devleti, Uygur medeniyeti, Uygur alfabesi, Uygurların siyasi tarihi, Doğu Türkistan Cumhuriyeti ve Uygurların şimdiki durumu.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ötüken Uygurlarına Genel Bir Bakış. Konu Anlatımı
2 Ötüken Uygurlarına Genel Bir Bakış. Konu Anlatımı
3 Uygurların Kökeni Konu Anlatımı
4 Dokuz Ouğuzlar Konu Anlatımı
5 Bayan Çor Kağan Konu Anlatımı
6 Çin İsyanında Uygurların Yardımı Konu Anlatımı
7 Değerlendirme. Konu Anlatımı
8 Ara Sınav
9 Bayan Çor Kağanın Ölümü Konu Anlatımı
10 Yazıtlarda Bayan Çor Konu Anlatımı
11 Bayan Çor Zamanında Bazı Türk Boyları Konu Anlatımı
12 Böğü Kağan Devri Konu Anlatımı
13 Uygurların Duraklama Devri Konu Anlatımı
14 Uygur tarihi ve medeniyetinin Türk kültürü açısından önemi. Konu Anlatımı
15 Değerlendirme. Konu Anlatımı
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Saadettin Gömeç, Uygur Türkleri Tarihi ve Kültürü, 2011
2 Uygurlar; Ahmet TAŞAĞIL, Bilge Kültür Sanat Yayınları, İstanbul 2020
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
BUĞRA, M. Emin, Doğu Türkistan, Tarihî, Coğrafî ve Şimdiki Durumu,1952. BUĞRA, M. Emin, Şarkî Türkistan Tarihi, 1987. ALPTEKİN, İsa Yusuf, Doğu Türkistan’da Kızıl Çin Vahşeti, 1970. Zekeriya Ktapçı, Doğu Türkistan ve Uygur Türkleri Arasında İslamiyet, 2005.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 5 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 4 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 4 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90