|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET OĞUZ (ahmetoguz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AHMET OĞUZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk demokrasisinin tarihi gelişimi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Geçmiş ile günümüz arasında ilişki kurabilir. |
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Tarihsel araştırma yapılmasına yardım edebilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Olayları eleştirel olarak değerlendirebilir. |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yeniçerilerden itibaren iktidara karşı yapılan muhalefet. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Osmanlı klasik yapısının bozulması ve sonuçları. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
2 | Osmanlı klasik yapısının bozulması ve sonuçları. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
3 | Osmanlı merkezinde padişaha ve devlet adamlarına karşı isyanlar.(III. Selim'e kadar.) | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
4 | Osmanlı merkezinde padişaha ve devlet adamlarına karşı isyanlar.(III. Selim'e kadar.) | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
5 | Osmanlı merkezinde padişaha ve devlet adamlarına karşı isyanlar.(III. Selim'e kadar.) | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
6 | Osmanlı merkezinde padişaha ve devlet adamlarına karşı isyanlar.(III. Selim'e kadar.) | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
7 | Osmanlı merkezinde padişaha ve devlet adamlarına karşı isyanlar.(III. Selim'e kadar.) | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
8 | Ara Sınav | |
9 | II. Mahmut'un merkezi otoriteyi sağlaması. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
10 | 1876 tarihine kadar yönetime karşı pasif muhalefet. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
11 | 1876 tarihine kadar yönetime karşı pasif muhalefet. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
12 | I.Meclis'in muhalefeti. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
13 | İttihat ve Tedakki ve partileşme. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
14 | II.Meclis'in muhalefeti | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
15 | İktidar ve muhalefet olgusu. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tarık Zafer TUNAYA, Türkiye’de siyasi Partiler, Arba yay., İst., 1995. | |
2 | - İlber ORTAYLI, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, Hil yay., 1995. | |
3 | Karal, E. Ziya. Osmanlı Tarihi, c. 5-8, TTK, 1990. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yeni ve Yakın Çağ tarihi kaynakları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 10 | 1 | 30 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 2 | 6 |
c) Performans Ödevi | 2 | 8 | 16 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 89 |