Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TAR373 - TARİH

Kodu: TAR373 Adı: OSMANLIDA MUHALEFET Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AHMET OĞUZ (ahmetoguz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AHMET OĞUZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türk demokrasisinin tarihi gelişimi.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Geçmiş ile günümüz arasında ilişki kurabilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Tarihsel araştırma yapılmasına yardım edebilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Olayları eleştirel olarak değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir.
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir.
PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir.
PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir.
PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir.
PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yeniçerilerden itibaren iktidara karşı yapılan muhalefet.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Osmanlı klasik yapısının bozulması ve sonuçları. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
2 Osmanlı klasik yapısının bozulması ve sonuçları. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
3 Osmanlı merkezinde padişaha ve devlet adamlarına karşı isyanlar.(III. Selim'e kadar.) Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
4 Osmanlı merkezinde padişaha ve devlet adamlarına karşı isyanlar.(III. Selim'e kadar.) Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
5 Osmanlı merkezinde padişaha ve devlet adamlarına karşı isyanlar.(III. Selim'e kadar.) Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
6 Osmanlı merkezinde padişaha ve devlet adamlarına karşı isyanlar.(III. Selim'e kadar.) Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
7 Osmanlı merkezinde padişaha ve devlet adamlarına karşı isyanlar.(III. Selim'e kadar.) Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
8 Ara Sınav
9 II. Mahmut'un merkezi otoriteyi sağlaması. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
10 1876 tarihine kadar yönetime karşı pasif muhalefet. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
11 1876 tarihine kadar yönetime karşı pasif muhalefet. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
12 I.Meclis'in muhalefeti. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
13 İttihat ve Tedakki ve partileşme. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
14 II.Meclis'in muhalefeti Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
15 İktidar ve muhalefet olgusu. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tarık Zafer TUNAYA, Türkiye’de siyasi Partiler, Arba yay., İst., 1995.
2 - İlber ORTAYLI, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, Hil yay., 1995.
3 Karal, E. Ziya. Osmanlı Tarihi, c. 5-8, TTK, 1990.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Yeni ve Yakın Çağ tarihi kaynakları.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 10 1 30
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 30

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 5 15
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 2 6
       c) Performans Ödevi 2 8 16
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 89