Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TAR381 - TARİH

Kodu: TAR381 Adı: DÜNYA DÜŞÜNCE TARİHİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı LÜTFİ GÜRKAN GÖKÇEK (gurkangokcek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
İnsanlık tarihinin bilinebileln ilk dönemlerinden itibaren,sistematik düşüncenin, kavramların nasıl oluştuğu ve dünyada iz bırakan düşünürleri incelemek, anlayarak sorgulamak. Düşünce ile kurumsallaşma arasındaki ilişkiyi sorgulamak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tarihi gelişimi içerisinde Dünya düşünce sürecini açıklayabilir PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir.
PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir.
PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir.
PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Eylemden düşünceye ve siyasi sistemlere nasıl geçildiğini açıklayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir.
PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Dünya düşünce tarihini hakkında bilgi verebilir PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir.
PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dünya Düşünce Tarihinin Gelişimi. Siyasî, Sosyal İktisadî ve Felsefî Sistemlerin Doğuşu ve ve Büyük Düşünürlerin Hayatları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Düşünce kavramına genel bakış konu anlatımı
2 Dünya Düşünce Tarihi İlk Dönemler: Eski Yunan düşüncesi konu anlatımı
3 Mezopotamya'da Düşünce konu anlatımı
4 Anadolu'da düşünce konu anlatımı
5 Mısır'da düşünce konu anlatımı
6 Hind'de düşünce konu anlatımı
7 Çin'de düşünce konu anlatımı
8 Ara Sınav
9 Türk Dünyasında düşünce konu anlatımı
10 Ortaçağ Avrupa düşüncesi ve skolastik felsefe konu anlatımı
11 İslam düşünce sistemi konu anlatımı
12 Rönesans, Reform ve Aydınlanma dönemi düşünce yapısı. konu anlatımı
13 Sanayii İnkılabı Dönemi DüşünceYapısı konu anlatımı
14 Çağdaş Demokrasi düşüncesinin ortaya çıkışı konu anlatımı
15 19. yy. ve 20. yy düşünce sistemleri konu anlatımı
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Orhan Hançerlioğlu, Düşünce Tarihi
2 William Thomas Jones, Batı Felsefesi Tarihi Birinci CiltKlasik Düşünce
3 Afşar Timuçin, Düşünce Tarihi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı ve projeksiyon malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 5 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 6 18
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90