|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LÜTFİ GÜRKAN GÖKÇEK (gurkangokcek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İnsanlık tarihinin bilinebileln ilk dönemlerinden itibaren,sistematik düşüncenin, kavramların nasıl oluştuğu ve dünyada iz bırakan düşünürleri incelemek, anlayarak sorgulamak. Düşünce ile kurumsallaşma arasındaki ilişkiyi sorgulamak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tarihi gelişimi içerisinde Dünya düşünce sürecini açıklayabilir |
PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eylemden düşünceye ve siyasi sistemlere nasıl geçildiğini açıklayabilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Dünya düşünce tarihini hakkında bilgi verebilir |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dünya Düşünce Tarihinin Gelişimi. Siyasî, Sosyal İktisadî ve Felsefî Sistemlerin Doğuşu ve ve Büyük Düşünürlerin Hayatları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Düşünce kavramına genel bakış | konu anlatımı |
2 | Dünya Düşünce Tarihi İlk Dönemler: Eski Yunan düşüncesi | konu anlatımı |
3 | Mezopotamya'da Düşünce | konu anlatımı |
4 | Anadolu'da düşünce | konu anlatımı |
5 | Mısır'da düşünce | konu anlatımı |
6 | Hind'de düşünce | konu anlatımı |
7 | Çin'de düşünce | konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk Dünyasında düşünce | konu anlatımı |
10 | Ortaçağ Avrupa düşüncesi ve skolastik felsefe | konu anlatımı |
11 | İslam düşünce sistemi | konu anlatımı |
12 | Rönesans, Reform ve Aydınlanma dönemi düşünce yapısı. | konu anlatımı |
13 | Sanayii İnkılabı Dönemi DüşünceYapısı | konu anlatımı |
14 | Çağdaş Demokrasi düşüncesinin ortaya çıkışı | konu anlatımı |
15 | 19. yy. ve 20. yy düşünce sistemleri | konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Orhan Hançerlioğlu, Düşünce Tarihi | |
2 | William Thomas Jones, Batı Felsefesi Tarihi Birinci CiltKlasik Düşünce | |
3 | Afşar Timuçin, Düşünce Tarihi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı ve projeksiyon malzemeleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |