|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TELLİ KORKMAZ (tellikorkmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TELLİ KORKMAZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sovyetler Birliğinin oluşumunu ve bu süreçte Türklerin durumunu öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sovyetler Birliği ve bu birlik içerisindeki Türk cumhuriyetleri hakkında bilgi verir. |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türk Cumhuriyetleri'nin sosyo ekonomik yapısını açıklayabilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk Topluluklarının genel özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bolşevik İhtilali, Sovyet rejiminin oluşumu, İhtilal dönemi ve sonrasında Türkler, Sovyet kültüründe Türkler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bolşevik İhtilali öncesinde Türklerin genel durumu. | konu anlatımı |
2 | Bolşevik ihtilali ve Türkler. | konu anlatımı |
3 | Türk illerinde Sovyet rejiminin kurulması. | konu anlatımı |
4 | Sovyet rejiminin Orta Asya politikası. | konu anlatımı |
5 | Sovyet rejiminin Kafkasya politikası. | konu anlatımı |
6 | Stalin ve politikaları. | konu anlatımı |
7 | Sovyet Rusyasının II. Dünya Savaşına girmesi ve Türkler. | konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sovyet Ordusunda Türkler. | konu anlatımı |
10 | Sovyetlerin Dil Politikası. | konu anlatımı |
11 | Sovyet Rejiminin Türk illerinde uyguladığı ekonomik politikalar. | konu anlatımı |
12 | Sovyet rejiminin Türklerin medeniyetine, edebiyatına ve sanatına tesiri. | konu anlatımı |
13 | Konu ile ilgili yeni araştırmaların incelenmesi. | konu anlatımı |
14 | Muhaceret hayatını seçen Türkler. | konu anlatımı |
15 | Değerlendirme. | konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | George Crell, Rusların Asya Siyaseti, 1990. | |
2 | M. Alaeddin Yalçınkaya, Yetmiş Yıllık Kriz - Sovyetler Birliği'nde Moskova - Türklerin İlişkileri, 1999. | |
3 | Saadettin Gömeç, Türk Cumhuriyetleri ve Toplulukları Tarihi, 1999. | |
4 | Baymirza Hayit, Sovyetler Birliğinde'ki Türklüğün ve İslamın bazı meseleleri, 1987. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
George Crell, Rusların Asya Siyaseti, 1990. M. Alaeddin Yalçınkaya, Yetmiş Yıllık Kriz - Sovyetler Birliği'nde Moskova - Türklerin İlişkileri, 1999. Saadettin Gömeç, Türk Cumhuriyetleri ve Toplulukları Tarihi, 1999. Baymirza Hayit, Sovyetler Birliğinde'ki Türklüğün ve İslamın bazı meseleleri, 1987. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |