Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TAR427 - TARİH

Kodu: TAR427 Adı: ENDÜLÜS TARİHİ VE MEDENİYETİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı LÜTFİ GÜRKAN GÖKÇEK (gurkangokcek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Endülüs Emevilerinin tarihi ve kültürel yapısını kavrama

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 tarihsel araştırma yapılmasına yardım eder PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir.
PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir.
PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 olayları eleştirel olarak değerlendirir PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir.
PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir.
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 geçmiş ile günümüz arasında ilişki kurar PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir.
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Endülüs Emevilerinin tarihi ve kültürel yapısı
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İber Yarımadasının müslümanlar tarafından ele geçirilmesi 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
2 Emevilerin yıkılışı 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
3 Abdurrahman el Muaviye ve Endülüs Emevilerinin kuruluşu 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
4 Diğer Endülüs emirleri 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
5 III. Abdurrahman ve Endülüs halifeliği 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
6 Hammudi Hanedanı 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
7 Emevi hanedanının yönetimi tekrar ele geçirmesi 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
8 Ara Sınav
9 Endülüs Emevilerinin Yıkılışı 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
10 Endülüs Emevilerinde ticari hayat 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
11 Endülüs Emevilerinde eğitim ve eserler 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
12 Endülüs Emevilerinde kültür 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
13 Endülüs Emevilerinde şehircilik 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
14 Endülüs Emevilerinde mimari 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
15 Endülüs Emevilerinden günümüze gelen eserler 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Mehmet Özdemir. Endülüs Müslümanları : İlim ve Kültür Tarihi, Türkiye Diyanet Vakfı, Ankara 1997.
2 S. Muhammed İmameddin, Endülüs Siyasi Tarihi
3 Lütfi Şeyban, Reconquista
4 Lütfi Şeyban, Mudejares & Sefarades-Endülüslü Müslüman ve Yahudilerin Osmanlı'ya Göçleri
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 12 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90