|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LÜTFİ GÜRKAN GÖKÇEK (gurkangokcek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Endülüs Emevilerinin tarihi ve kültürel yapısını kavrama |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | tarihsel araştırma yapılmasına yardım eder |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | olayları eleştirel olarak değerlendirir |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | geçmiş ile günümüz arasında ilişki kurar |
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Endülüs Emevilerinin tarihi ve kültürel yapısı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İber Yarımadasının müslümanlar tarafından ele geçirilmesi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 | Emevilerin yıkılışı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | Abdurrahman el Muaviye ve Endülüs Emevilerinin kuruluşu | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 | Diğer Endülüs emirleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 | III. Abdurrahman ve Endülüs halifeliği | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | Hammudi Hanedanı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 | Emevi hanedanının yönetimi tekrar ele geçirmesi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Endülüs Emevilerinin Yıkılışı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | Endülüs Emevilerinde ticari hayat | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 | Endülüs Emevilerinde eğitim ve eserler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 | Endülüs Emevilerinde kültür | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 | Endülüs Emevilerinde şehircilik | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 | Endülüs Emevilerinde mimari | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 | Endülüs Emevilerinden günümüze gelen eserler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mehmet Özdemir. Endülüs Müslümanları : İlim ve Kültür Tarihi, Türkiye Diyanet Vakfı, Ankara 1997. | |
2 | S. Muhammed İmameddin, Endülüs Siyasi Tarihi | |
3 | Lütfi Şeyban, Reconquista | |
4 | Lütfi Şeyban, Mudejares & Sefarades-Endülüslü Müslüman ve Yahudilerin Osmanlı'ya Göçleri | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |