Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TAR447 - TARİH

Kodu: TAR447 Adı: HÜSN-Ü HAT Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı LÜTFİ GÜRKAN GÖKÇEK (gurkangokcek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Hat sanatını kavrama

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 tarihsel araştırma yapılmasına yardım edebilir. PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir.
PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 alanı ile ilgili verilere ulaşmabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir.
PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 geçmiş ile günümüz arasında ilişki kurar PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir.
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir.
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Hat Sanatı ve örnekleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hat nedir 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
2 Hat çeşitleri 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
3 Hat malzemeleri 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
4 Hat örnekleri 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
5 Harf yazımları 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
6 Harflerin birleştirilme teknikleri 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
7 Kelime yazımı 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
8 Ara Sınav
9 Örnek cümle yazımı 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
10 Örnek cümle yazımı 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
11 Örnek cümle yazımları 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
12 Örnek cümle yazımı 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
13 Örnek cümle yazımı 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
14 Örnek cümle yazımı 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
15 Örnek cümle yazımı 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Aynur Maktal, Hüsnü Hat Koleksiyonu, İzmir İlahiyat Vakfı Yyaınları
2 Ekmeleddin İhsanoğlu,Hat sanatı : İslam kültür mirasında
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Tahta, projeksiyon, mürekkep, kamış kalem

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 11 22
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 12 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90