|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HAŞİM ERDOĞAN (hasimerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AHMET OĞUZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk Demokrasisinin tarihi gelişimi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Meşrutiyet dönemi hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | geçmiş ile günümüz arasında ilişki kurabilir. |
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Meşrutiyet ve Demokrasi arasında ilişki kurabilir. |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Osmanlıdan Cumhuriyete anayasal gelişmeler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanzimat Sürecinde Osmanlı devleti. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
2 | Yeni Osmanlılar ve faaliyetleri. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
3 | Yeni Osmanlılar ve faaliyetleri. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
4 | I. Meşrutiyet'e doğru. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
5 | I. Meşrutiyet. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
6 | Meclisin yapısı | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
7 | Tartışma gündemi. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
8 | Ara Sınav | |
9 | 93 harbi ve meclis. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
10 | İttihat ve Terakki. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
11 | İttihat ve Terakki. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
12 | 1908 tarihinde Osmanlı ve Dünya. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
13 | II.Meşrutiyet. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
14 | Meclisin yapısı | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
15 | Cumhuriyete doğru. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bülent TANÖR, Osmanlı Türk Anayasal Gelişmeleri, YKY, 2004. | |
2 | Tarık Zafer TUNAYA, Türkiye’de siyasi Partiler, Arba yay., İst., 1995. | |
3 | Ahmet OĞUZ, Birinci Meşrutiyet Kanun-ı Esasi ve Meclis-i Mebusan, Grafiker yay., Ankara 2010. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yyakın Çağ ve Cumhuriyet Tarihi kaynakları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 9 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |