|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SUZAN AKKUŞ MUTLU (suzan.akkus@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ege ve Yunan coğrafyasındaki en eski kültürleri ve toplulukları tanıtmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eski Yunan toplumunun gelişim özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eski Grek kültürünü açıklayabilir |
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Toplumsal ve ahlaki değerleri açıklayabilir |
PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eskiçağ Ege ve Yunan bölgesinde yaşayan kavim ve devletlerin siyasi tarih ve kültürlerini içerir | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ege Bölgesi ve Yunanistan’ın Coğrafi Durumu | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
2 | En Eski Çağlardan III. Bin Yıl Sonuna Kadar Ege Dünyası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
3 | Yunanistan, Ege Adaları ve Anadolu | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
4 | M.Ö. II. Bin Yılda Ege Bölgesi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
5 | Yunanistan ve Akalar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | Yunanistan ve Akalar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
7 | Yunan Ortaçağının Sosyal ve siyasal Gelişimi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dor Göçleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
10 | Yunan Tarihinin Arkaik Çağı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
11 | Yunan Tarihinin Klasik Çağı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
12 | Makedonların Faaliyetleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
13 | Hellenizm Kültürü | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
14 | Hellenizm Kültürü | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
15 | Hellenizm Kültürü | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Oğuz Tekin (2002), Eski Yunan Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul. | |
2 | Ksenophon (1999), Yunan Tarihi, Çev: Suat Sinanoğlu,TTK, Ankara. | |
3 | Egon Friedell (1999), Antik Yunan’ın Kültür Tarihi, Dost Kitabevi, Ankara. | |
4 | Arif Müfid Mansel (2004), Ege ve Yunan Tarihi, TTK, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Harita |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |