|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜLSER YARDIM (gulseryardim@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AHMET OĞUZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk şehircilik tarihinin gelişimi ve şehirleri öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Osmanlı Mimarisini Tanımlayabilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Osmanlı Şehirlerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Osmanlı Şehirlerinin Kuruluşunu anlatabilir |
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Osmanlıdan Cumhuriyete Türk şehirleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türk şehirciliğinin tarihi gelişimi | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
2 | Türk şehirciliğinin tarihi gelişimi | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
3 | İslami dönem Türk şehirciliği | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
4 | Selçukludan Osmanlıya şehir yapılanması | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
5 | Osmanlı şehirlerinin şehir niteliğinin kazanması süreci | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
6 | Osmanlı şehirlerinin şehir niteliğinin kazanması süreci | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
7 | Osmanlı şehirlerinin şehir niteliğinin kazanması süreci | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Osmanlı şehirlerinde yapılanma ve şehir kültürünün oluşumu | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
10 | Osmanlı şehirlerinde yapılanma ve şehir kültürünün oluşumu | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
11 | Osmanlı şehirlerinde yapılanma ve şehir kültürünün oluşumu | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
12 | Osmanlı şehirlerinde yapılanma ve şehir kültürünün oluşumu | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
13 | Batılılaşma sürecinde Türk şehirciliği | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
14 | Batılılaşma sürecinde Türk şehirciliği | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
15 | Batılılaşma sürecinde Türk şehirciliği | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hilmi Ziya Ülken, Vakıf Sistemi ve Türk Şehirciliği. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Osmanlı tarihi malzemeleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |