Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TAR460 - TARİH

Kodu: TAR460 Adı: OSMANLI ŞEHİRLERİ VE ŞEHİRCİLİĞİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÜLSER YARDIM (gulseryardim@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AHMET OĞUZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türk şehircilik tarihinin gelişimi ve şehirleri öğretmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Osmanlı Mimarisini Tanımlayabilir PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir.
PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir.
PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Osmanlı Şehirlerini açıklayabilir. PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir.
PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Osmanlı Şehirlerinin Kuruluşunu anlatabilir PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Osmanlıdan Cumhuriyete Türk şehirleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Türk şehirciliğinin tarihi gelişimi Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
2 Türk şehirciliğinin tarihi gelişimi Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
3 İslami dönem Türk şehirciliği Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
4 Selçukludan Osmanlıya şehir yapılanması Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
5 Osmanlı şehirlerinin şehir niteliğinin kazanması süreci Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
6 Osmanlı şehirlerinin şehir niteliğinin kazanması süreci Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
7 Osmanlı şehirlerinin şehir niteliğinin kazanması süreci Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
8 Ara Sınav
9 Osmanlı şehirlerinde yapılanma ve şehir kültürünün oluşumu Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
10 Osmanlı şehirlerinde yapılanma ve şehir kültürünün oluşumu Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
11 Osmanlı şehirlerinde yapılanma ve şehir kültürünün oluşumu Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
12 Osmanlı şehirlerinde yapılanma ve şehir kültürünün oluşumu Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
13 Batılılaşma sürecinde Türk şehirciliği Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
14 Batılılaşma sürecinde Türk şehirciliği Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
15 Batılılaşma sürecinde Türk şehirciliği Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Hilmi Ziya Ülken, Vakıf Sistemi ve Türk Şehirciliği.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Osmanlı tarihi malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 8 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 5 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90