Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TAR468 - TARİH

Kodu: TAR468 Adı: DÜNYA DARBELER TARİHİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı LÜTFİ GÜRKAN GÖKÇEK (gurkangokcek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Her türlü totaliter, militarist ve diktatoryal rejimler karşısında Demokrasinin önemini vurgulamak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 dünya tarihi hakkında bilgi verebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir.
PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir.
PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 darbeler tarihini anlatabilir. PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir.
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir.
PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 askeri ve sivil darbeler hakkında bilgi verebilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir.
PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir.
PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir.
PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
insanlığın demokrasiye kavuşabilmek için verdiği büyük mücadeleler
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Askeri Darbe ve Demokrasi arasındaki fark konu anlatımı
2 Darbe İle Yönetimin Başına Geçenler :Cemal Gürsel Türkiye 1960. konu anlatımı
3 Georgios Papadopulos Yunanistan 1967 konu anlatımıe
4 Saddam Hüseyin Irak 1968 konu anlatımı
5 Muammer Kaddafi Libya 1969 konu anlatımı
6 Kâbus bin Seyd El Ebu Seyd Umman 1970 konu anlatımı
7 Augusto Pinochet Şili 1973 konu anlatımı
8 Ara Sınav
9 Ziya ül Hak Pakistan 1978 konu anlatımı
10 Teodoro Obiang Nguema Mbasogo Ekvator Ginesi 1979 konu anlatımı
11 Kenan Evren Türkiye 1980 konu anlatımı
12 Lansana Conté Gine 1984 Blaise Compaoré Burkina Faso 1987 Zine el Abidin bin Ali Tunus 1987 konu anlatımı
13 Than Shwe Myanmar 1988 Ömer Hasan Ahmet el Beşir Sudan 1989 Yahya Jammeh Gambia 1994 Hamad bin Khalifa Katar 1995 konu anlatımı
14 Pervez Müşerref Pakistan 1999 François Bozizé Orta Afrika Cumhuriyeti 2003 Josaia Voreqe konu anlatımı
15 Bainimarama Fiji 2006 Mohamed Ould Abdel Aziz Moritanya 2008 Andry Rajoelina Madagaskar 2009 Roberto Micheletti Honduras 2009 konu anlatımı
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Hakan Yilmaz, Tarih Boyunca İhtilaller ve Darbeler
2 Mehmet Barlas, Türkiye'de Darbeler ve Kavgalar Dönemi
3 Mehmet Doğan, Darbeler, Müdahaleler ve Siyasi Sistem
4 Erhan Afyoncu, Osmanlı İmparatorluğu'nda Askeri İsyanlar ve Darbeler
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı ve projeksiyon malzemesi

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 4 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 4 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90