|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LÜTFİ GÜRKAN GÖKÇEK (gurkangokcek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Her türlü totaliter, militarist ve diktatoryal rejimler karşısında Demokrasinin önemini vurgulamak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | dünya tarihi hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | darbeler tarihini anlatabilir. |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | askeri ve sivil darbeler hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
insanlığın demokrasiye kavuşabilmek için verdiği büyük mücadeleler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Askeri Darbe ve Demokrasi arasındaki fark | konu anlatımı |
2 | Darbe İle Yönetimin Başına Geçenler :Cemal Gürsel Türkiye 1960. | konu anlatımı |
3 | Georgios Papadopulos Yunanistan 1967 | konu anlatımıe |
4 | Saddam Hüseyin Irak 1968 | konu anlatımı |
5 | Muammer Kaddafi Libya 1969 | konu anlatımı |
6 | Kâbus bin Seyd El Ebu Seyd Umman 1970 | konu anlatımı |
7 | Augusto Pinochet Şili 1973 | konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ziya ül Hak Pakistan 1978 | konu anlatımı |
10 | Teodoro Obiang Nguema Mbasogo Ekvator Ginesi 1979 | konu anlatımı |
11 | Kenan Evren Türkiye 1980 | konu anlatımı |
12 | Lansana Conté Gine 1984 Blaise Compaoré Burkina Faso 1987 Zine el Abidin bin Ali Tunus 1987 | konu anlatımı |
13 | Than Shwe Myanmar 1988 Ömer Hasan Ahmet el Beşir Sudan 1989 Yahya Jammeh Gambia 1994 Hamad bin Khalifa Katar 1995 | konu anlatımı |
14 | Pervez Müşerref Pakistan 1999 François Bozizé Orta Afrika Cumhuriyeti 2003 Josaia Voreqe | konu anlatımı |
15 | Bainimarama Fiji 2006 Mohamed Ould Abdel Aziz Moritanya 2008 Andry Rajoelina Madagaskar 2009 Roberto Micheletti Honduras 2009 | konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hakan Yilmaz, Tarih Boyunca İhtilaller ve Darbeler | |
2 | Mehmet Barlas, Türkiye'de Darbeler ve Kavgalar Dönemi | |
3 | Mehmet Doğan, Darbeler, Müdahaleler ve Siyasi Sistem | |
4 | Erhan Afyoncu, Osmanlı İmparatorluğu'nda Askeri İsyanlar ve Darbeler | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı ve projeksiyon malzemesi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 4 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |