Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TAR486 - TARİH

Kodu: TAR486 Adı: OSMANLI SİYASİ PARTİLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı CAN EYÜP ÇEKİÇ (caneyupcekic@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AHMET OĞUZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türk siyasi hayatının incelenmesi

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Osmanlı Siyaasi Hayatını değerlendirebilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir.
PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir.
PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Osmanlı Siyasi Partilerini açıklayabilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir.
PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir.
PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir.
PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Osmanlı'da Kurulan Meclisleri örnekleyebilir. PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir.
PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir.
PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Siyasi partilerin tarihi gelişimi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Osmanlı İmparatorluğunun modernleşme evreleri. Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
2 Osmanlı İmparatorluğunun modernleşme evreleri. Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
3 Tanzimat ve siyasi parti kuruluşuna götüren şartlar. Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
4 Tanzimat ve siyasi parti kuruluşuna götüren şartlar. Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
5 Türk basını ve fikri hareketlenmenin başlangıcı. Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
6 Yeni Osmanlılar ve Türk siyasi hayatı. Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
7 Yeni Osmanlılar ve Türk siyasi hayatı. Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
8 Ara Sınav
9 Sultan Abdülhamit ve döneminde siyasi partiler. Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
10 Sultan Abdülhamit ve döneminde siyasi partiler. Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
11 Sultan Abdülhamit ve döneminde siyasi partiler. Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
12 II. Meşrutiyet ve Siyası Partiler. Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
13 II. Meşrutiyet ve Siyası Partiler. Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
14 Osmanlıdan Cumhuriyete siyasi Partiler Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
15 Osmanlıdan Cumhuriyete siyasi Partiler Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1-Ali AKYILDIZ, Tanzimat Dönemi Osmanlı Merkez Teşkilatında Reform, Eren Yay., İst. 1993.
2 Ebuzziya Tevfik, Yeni Osmanlılar Tarihi, İstanbul 2006.
3 Feroz Ahmad, İttihat ve Terakki 1908-1914 (İstanbul: Kaynak, 2016)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Yakınçağ Tarihi kaynakları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 1 14 14
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 10 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90