|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CAN EYÜP ÇEKİÇ (caneyupcekic@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AHMET OĞUZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk siyasi hayatının incelenmesi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Osmanlı Siyaasi Hayatını değerlendirebilir. |
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Osmanlı Siyasi Partilerini açıklayabilir. |
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Osmanlı'da Kurulan Meclisleri örnekleyebilir. |
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Siyasi partilerin tarihi gelişimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Osmanlı İmparatorluğunun modernleşme evreleri. | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
2 | Osmanlı İmparatorluğunun modernleşme evreleri. | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
3 | Tanzimat ve siyasi parti kuruluşuna götüren şartlar. | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
4 | Tanzimat ve siyasi parti kuruluşuna götüren şartlar. | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
5 | Türk basını ve fikri hareketlenmenin başlangıcı. | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
6 | Yeni Osmanlılar ve Türk siyasi hayatı. | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
7 | Yeni Osmanlılar ve Türk siyasi hayatı. | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sultan Abdülhamit ve döneminde siyasi partiler. | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
10 | Sultan Abdülhamit ve döneminde siyasi partiler. | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
11 | Sultan Abdülhamit ve döneminde siyasi partiler. | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
12 | II. Meşrutiyet ve Siyası Partiler. | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
13 | II. Meşrutiyet ve Siyası Partiler. | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
14 | Osmanlıdan Cumhuriyete siyasi Partiler | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
15 | Osmanlıdan Cumhuriyete siyasi Partiler | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1-Ali AKYILDIZ, Tanzimat Dönemi Osmanlı Merkez Teşkilatında Reform, Eren Yay., İst. 1993. | |
2 | Ebuzziya Tevfik, Yeni Osmanlılar Tarihi, İstanbul 2006. | |
3 | Feroz Ahmad, İttihat ve Terakki 1908-1914 (İstanbul: Kaynak, 2016) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yakınçağ Tarihi kaynakları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |