Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TAR245 - TARİH

Kodu: TAR245 Adı: HİNDİSTAN TÜRK TARİHİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KUBİLAY ATİK (kubilay@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Hindistan Türk tarihini tarihsel süreç içerisinde ele almak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Hindistan Türk tarihini hakkında bilgi verebilir. PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir.
PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir.
PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Hindistanda kurulan Türk devletlerini anlatabilir. PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Hindistandaki Türk kültürünü ve medeniyeti konusunda bilgi verebilir. PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Hindistan Türk Tarihi, Delhi Türk Sultanlığı ve Babürlüler
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hindistan coğrafyası Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
2 Hindistanda Kuşanlar Dönemi Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
3 Hindistanda Akhunlar Dönemi Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
4 Gazneliler ve Hindistan Seferleri Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
5 Sebük Tegin Dönemi Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
6 Sultan Mahmud Dönemi Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
7 Delhi'de ilk Türk Sultanlığı(Aybeg) Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
8 Ara Sınav
9 Delhi'de Kıpçak hakimiyeti Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
10 Delhi'de Timur Dönemi Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
11 Babür Türk İmparatorluğu Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
12 Hümayun, Ekber ve Cihangir Dönemi Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
13 Şah Cihan ve Evrengzib Şah Dönemi Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
14 Babürlerde Kültür ve Medeniyet Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
15 Babürlerde Kültür ve Medeniyet Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Baburname : Babur'un hatıratı. / Zahirüddin Babür Muhammed b. Ömer Babür, 937/1530, trc. Reşit Rahmeti Arat, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara 1970.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 9 18
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90