|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEVAL KARANFİL (nevalkaranfil@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NEVAL KARANFİL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkiye’deki Sosyoloji çalışmaları hakkında bilgi ve birikim kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye’deki Sosyoloji çalışmaları hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-1 1-Sosyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-5 5-Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. PÇ-6 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türk sosyologlarını ve çalışmalarını açıklayabilir. |
PÇ-1 1-Sosyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-5 5-Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. PÇ-6 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sosyolojik düşünme ve değerlendirme yetkinliği kazanabilir. |
PÇ-1 1-Sosyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-5 5-Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. PÇ-6 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye’de Sosyoloji çalışmalarının başlangıcı, ilk Türk Sosyologları, sonraki dönemlerde sosyoloji çalışmaları ve son dönem Türk Sosyologları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sosyoloji ve sosyolojik çalışmalar hakkında genel bilgi | Sözlü anlatım-soru- cevap |
2 | Sosyolojinin doğuşu ve Türkiye’deki ilk sosyoloji çalışmaları | Sözlü anlatım-soru- cevap |
3 | İlk Türk Sosyologları | Sözlü anlatım-soru- cevap |
4 | İlk dönem sosyolojik çalışma örnekleri | Sözlü anlatım-soru- cevap |
5 | Türkiye’deki sosyoloji çalışmalarının tarihi gelişimi | Sözlü anlatım-soru- cevap |
6 | Cumhuriyet dönemi Sosyoloji çalışmaları | Sözlü anlatım-soru- cevap |
7 | Son dönem Sosyoloji çalışmalarından örnekler | Sözlü anlatım-soru- cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Teorik sosyoloji çalışmaları | Sözlü anlatım-soru- cevap |
10 | Uygulamalı sosyoloji çalışmaları | Sözlü anlatım-soru- cevap |
11 | Günümüzdeki Türk Sosyologları | Sözlü anlatım-soru- cevap |
12 | Amerikan sosyolojisinin Türk sosyolojisi üzerine etkileri | Sözlü anlatım-soru- cevap |
13 | Günümüz Sosyologlarının çalışmalarından örnekler | Sözlü anlatım-soru- cevap |
14 | Günümüz Sosyologlarının çalışmalarından örnekler | Sözlü anlatım-soru- cevap |
15 | Günümüz Sosyologlarının çalışmalarından örnekler | Sözlü anlatım-soru- cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | H. Bayram Kaçmazoğlu; Türkiye’de Sosyoloji Tarihi; | |
2 | H. Bayram Kaçmazoğlu; Türk Sosyoloji Tarihi Üzerine Araştırmalar Öncüleri ve Temelleri Çerçevesinde Yaklaşımlar, Birey Yayıncılık / Türkiye İncelemeleri Dizisi | |
3 | M. Çağatay Özdemir; Türkiye’de Sosyoloji (İsimler-Eserler: I-II), Phonenix Yayınevi, Ankara 2008, | |
4 | Tülay Kara, İçtimaiyat'tan Sosyoloji'ye: İÜEF Sosyoloji Bölümü'nün Tarihine ve Sosyoloji Derslerine Dair (s. 713-730) | |
5 | Nükhet Sirman, Nükhet Sirman ile Türkiye'de Sosyoloji ve Antropoloji Yapmak Üzerine (s. 303-326) | |
6 | Ertan Eğribel-Ufuk Özcan; Türk Sosyoloğları ve Eserleri I-II | |
7 | Emre Kongar, Türk Toplum Bilimcileri I-II, Remzi Kitabevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kaynak kitaplar, seçilmiş makaleler, bilgisayar, tahta ve tahta kalemi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 10 | 50 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |