|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SOSYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NEVAL KARANFİL (nevalkaranfil@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NEVAL KARANFİL, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı, Türkiye’de gerçekleştirilmiş sosyolojik çalışmalar hakkında bilgi ve birikim kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türkiye’deki Sosyoloji çalışmaları hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-1 1-Sosyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-5 5-Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. PÇ-6 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türk sosyologlarını ve çalışmalarını açıklayabilir. |
PÇ-1 1-Sosyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-5 5-Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. PÇ-6 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Sosyolojik düşünme ve değerlendirme yetkinliği kazanabilir. |
PÇ-1 1-Sosyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-5 5-Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. PÇ-6 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ders, Türkiye’de Sosyoloji çalışmalarının başlangıcı, ilk Türk Sosyologları, sonraki dönemlerde sosyoloji çalışmaları ve yakın dönem sosyolojik çalışmalardan örnekleri içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sosyolojik çalışmalar hakkında genel bilgi | Sözlü anlatım-soru- cevap, tartışma |
| 2 | Türkiye'de sosyoloji geleneği | Sözlü anlatım-soru- cevap, tartışma |
| 3 | Türkiye’deki sosyoloji çalışmalarının tarihi gelişimi | Sözlü anlatım-soru- cevap, tartışma |
| 4 | Erken dönem Türk sosyologları | Sözlü anlatım-soru- cevap, tartışma |
| 5 | Erken dönem sosyoloji çalışmalarından örnekler | Sözlü anlatım-soru- cevap, tartışma |
| 6 | Yakın dönem Türk sosyologları | Sözlü anlatım-soru- cevap, tartışma |
| 7 | Yakın dönem Türkiye'de sosyoloji çalışmalarından örnekler | Sözlü anlatım-soru- cevap, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Teorik sosyoloji çalışmaları | Sözlü anlatım-soru- cevap, tartışma |
| 10 | Uygulamalı sosyoloji çalışmaları | Sözlü anlatım-soru- cevap, tartışma |
| 11 | Avrupa Sosyolojisinin Türk sosyolojisi üzerindeki etkileri | Sözlü anlatım-soru- cevap, tartışma |
| 12 | Amerikan sosyolojisinin Türk sosyolojisi üzerine etkileri | Sözlü anlatım-soru- cevap, tartışma |
| 13 | Günümüz Sosyologlarının çalışmalarından örnekler | Sözlü anlatım-soru- cevap, tartışma |
| 14 | Günümüz Sosyologlarının çalışmalarından örnekler | Sözlü anlatım-soru- cevap, tartışma |
| 15 | Günümüz Sosyologlarının çalışmalarından örnekler | Sözlü anlatım-soru- cevap, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | H. Bayram Kaçmazoğlu; Türkiye’de Sosyoloji Tarihi; | |
| 2 | H. Bayram Kaçmazoğlu; Türk Sosyoloji Tarihi Üzerine Araştırmalar Öncüleri ve Temelleri Çerçevesinde Yaklaşımlar, Birey Yayıncılık / Türkiye İncelemeleri Dizisi | |
| 3 | M. Çağatay Özdemir; Türkiye’de Sosyoloji (İsimler-Eserler: I-II), Phonenix Yayınevi, Ankara 2008, | |
| 4 | Tülay Kara, İçtimaiyat'tan Sosyoloji'ye: İÜEF Sosyoloji Bölümü'nün Tarihine ve Sosyoloji Derslerine Dair (s. 713-730) | |
| 5 | Nükhet Sirman, Nükhet Sirman ile Türkiye'de Sosyoloji ve Antropoloji Yapmak Üzerine (s. 303-326) | |
| 6 | Ertan Eğribel-Ufuk Özcan; Türk Sosyoloğları ve Eserleri I-II | |
| 7 | Emre Kongar, Türk Toplum Bilimcileri I-II, Remzi Kitabevi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kaynak kitaplar, seçilmiş makaleler, | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 10 | 50 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 170 | ||