|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HASAN YAVUZER (hasanyavuzer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Din ile ilgili teorik bilgiler kazandırmak. Yaşayan Dinler hakkında bilgi vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dinlerin doğuşu ve gelişmesini açıklayabilir. |
PÇ-2 2-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir. PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dinlerin yayılması ve taraftarları hakkındaki bilgileri yorumlayabilir. |
PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-4 4-Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir. PÇ-10 10-Sosyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yaşayan dinleri tanıyabilir. |
PÇ-2 2-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir. PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-5 5-Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Dinlerin karşılaştırmasını yapabilir. |
PÇ-2 2-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir. PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dinlerin doğuşu, dine ihtiyaç, Dinin teorik, pratik ve sosyolojik özellikleri, dinin sosyal hayattaki yeri ve önemi, dinlerin çeşitleri ve yaşayan dinler hakkında bilgi içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dinler hakkında genel bilgi | Sözlü anlatım-soru- cevap |
2 | Dinlerin doğuşu ve gelişimi | Sözlü anlatım-soru- cevap |
3 | Dine ihtiyaç ve dinin yayılması-tebliği | Sözlü anlatım-soru- cevap |
4 | Dinin teorik, pratik ve sosyolojik özellikleri | Sözlü anlatım-soru- cevap |
5 | Dinin sosyal hayattaki yeri | Sözlü anlatım-soru- cevap |
6 | Dinin ve inancın birey ve toplum açısından önemi | Sözlü anlatım-soru- cevap |
7 | Dinlerin çeşitleri:Tek tanrılı Dinler-Çok Tanrılı Dinler | Sözlü anlatım-soru- cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yaşayan dinler | Sözlü anlatım-soru- cevap |
10 | İslam | Sözlü anlatım-soru- cevap |
11 | Hristiyanlık | Sözlü anlatım-soru- cevap |
12 | Yahudilik | Sözlü anlatım-soru- cevap |
13 | Budizm | Sözlü anlatım-soru- cevap |
14 | Hinduizm | Sözlü anlatım-soru- cevap |
15 | Konfüçyanizm | Sözlü anlatım-soru- cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Zitelman, Arnulf (2003), Dünya Dinleri, İnkılap Yayınevi, İstanbul | |
2 | Karaman, Fikret (2011), Din ve Sosyal Hayat, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları,İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1)Aydın, Betül Feyza, Aydın, Fuat (2012), Georges Dumezil'den Dinler Tarihi Dersleri, Eskiyeni Yayınları, İstanbul. 2)Wach, Joachim, (2004), Dinler Tarihi, Ataç Yayınları, İstanbul. 3)Eş- Şehristani, Muhammed (2006), Dinler ve Mezhepler Tarihi, İstanbul. 4)Fromm, Erich (1997), Psikanaliz ve Zen Budizm, Yol Yayınları, İstanbul |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 14 | 56 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |