| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SOSYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HASAN YAVUZER (hasanyavuzer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Din ile ilgili teorik bilgiler kazandırmak. Yaşayan Dinler hakkında bilgi vermektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Dinlerin doğuşu ve gelişmesini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 2-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir. PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Dinlerin yayılması ve taraftarları hakkındaki bilgileri yorumlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-4 4-Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir. PÇ-10 10-Sosyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Yaşayan dinleri tanıyabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 2-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir. PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-5 5-Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Dinlerin karşılaştırmasını yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 2-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir. PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dinlerin doğuşu, dine ihtiyaç, Dinin teorik, pratik ve sosyolojik özellikleri, dinin sosyal hayattaki yeri ve önemi, dinlerin çeşitleri ve yaşayan dinler hakkında bilgi içerir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dinler hakkında genel bilgi | Sözlü anlatım-soru- cevap | 
| 2 | Dinlerin doğuşu ve gelişimi | Sözlü anlatım-soru- cevap | 
| 3 | Dine ihtiyaç ve dinin yayılması-tebliği | Sözlü anlatım-soru- cevap | 
| 4 | Dinin teorik, pratik ve sosyolojik özellikleri | Sözlü anlatım-soru- cevap | 
| 5 | Dinin sosyal hayattaki yeri | Sözlü anlatım-soru- cevap | 
| 6 | Dinin ve inancın birey ve toplum açısından önemi | Sözlü anlatım-soru- cevap | 
| 7 | Dinlerin çeşitleri:Tek tanrılı Dinler-Çok Tanrılı Dinler | Sözlü anlatım-soru- cevap | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yaşayan dinler | Sözlü anlatım-soru- cevap | 
| 10 | İslam | Sözlü anlatım-soru- cevap | 
| 11 | Hristiyanlık | Sözlü anlatım-soru- cevap | 
| 12 | Yahudilik | Sözlü anlatım-soru- cevap | 
| 13 | Budizm | Sözlü anlatım-soru- cevap | 
| 14 | Hinduizm | Sözlü anlatım-soru- cevap | 
| 15 | Konfüçyanizm | Sözlü anlatım-soru- cevap | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Zitelman, Arnulf (2003), Dünya Dinleri, İnkılap Yayınevi, İstanbul | |
| 2 | Karaman, Fikret (2011), Din ve Sosyal Hayat, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları,İstanbul. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| 1)Aydın, Betül Feyza, Aydın, Fuat (2012), Georges Dumezil'den Dinler Tarihi Dersleri, Eskiyeni Yayınları, İstanbul. 2)Wach, Joachim, (2004), Dinler Tarihi, Ataç Yayınları, İstanbul. 3)Eş- Şehristani, Muhammed (2006), Dinler ve Mezhepler Tarihi, İstanbul. 4)Fromm, Erich (1997), Psikanaliz ve Zen Budizm, Yol Yayınları, İstanbul | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 14 | 56 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||