|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ ÇAKIRBAŞ (acakirbas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALİ ÇAKIRBAŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Osmanlı devletinin uyguladığı ekonomi politikaları, Türkiye Cumhuriyeti’nin Demokrat parti döneminin sonuna kadar uyguladığı ekonomi politikaları hakkında bilgi vermek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Osmanlı devleti ve İttihat ve Terakki Fırkası’nın iktisadî politikalarını analiz edebilir |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İzmir İktisat Kongresi’nin önemini açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Demokrat Parti’nin iktisadî politikalarını değerlendirebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Osmanlı devletinin bıraktığı ekonomik miras, Cumhuriyet’in ilk yıllarında uygulanan iktisadî politikalar, Sanayi planları, II. Dünya savaşı ekonomi politikaları, Demokrat Parti ve uyguladığı ekonomi politikaları ve sonuçları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin sınırları, içeriği, hedefi üzerine bilgilendirme. | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 | Osmanlı devletinden devralınan iktisadi miras | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | İttihat Terakki Partisi dönemi İktisat politikası | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 | Lozan antlaşması ve iktisadi neticeleri | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 | Misak-ı İktisat ve neticeleri | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | Cumhuriyet Dönemi kurulan siyasi partiler ve İktisat politikaları | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 | 1929 Dünya Ekenomik krizi ve Türkiye‘ye etkileri | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye’de devletçilik çalışmaları | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | Birinci Beş Yıllık Sanayi Planı ve uygulamaları | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 | İkinci Beş Yıllık Sanayi Planı ve uygulamaları | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 | II. Dünya Savaşı Dönemi Türkiyenin iktisadi Durumu | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 | Varlık vergisi ve uygulamaları | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 | Demokrat Parti’nin iktisadi politikaları ve sonuçları | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 | Sonuç ve değerlendirme | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Oktay Yenal: Cumhuriyetin İktisat Tarihi | |
2 | Korkut Boratov: Türkiye İktisat Tarihi | |
3 | Niyazi Berkes: 100 soruda Türkiye İktisat tarihi | |
4 | İlhan Tekeli : 1929 DÜNYA BUHRANINDA TÜRKİYE'NİN İKTİSADİ POLİTİKA ARAYIŞLARI | |
5 | Tevfik Çavdar, Türk Ekonomisinin Tarihi 1900-1960 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
bilgisayar projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 12 | 60 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 12 | 48 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |