Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TAR527 - TARİH (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TAR527 Adı: YENİÇAĞ’DA OSMANLI İMP. VE AVRUPA: DİPLOMASİ VE TİCARET Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı METİN ZİYA KÖSE (metinziya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Osmanlı İmparatorluğu ile Avrupa devletleri arasındaki ticari ve diplomatik ilişkilerin niteliklerini öğretmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Osmanlı-Avrupa ilişkilerinin niteliklerini değerlendirebilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir.
PÇ-11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve bu alandaki gelişmeleri takip ederek kendini yenileyebilir.
PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Avrupa'da meydana gelen değişimlerin Osmanlıya etkisini açıklayabilir PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir.
PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Diplomasi ve ticaretin iki ayrı dünyayı birbirine yaklaştırdığını değerlendirebilir PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Osmanlı-Avrupa ilişkilerinin başlaması, İlişkilere yön veren unsurlar: ticaret ve diplomasi, İki ayrı dünya: Akdeniz Yeniçağ'da Osmanlı elçileri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Osmanlı-Avrupa İlişklerinin Başlaması Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
2 Osmanlı Uluslararası Deniz ve Ticaret Siyaseti Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
3 Yeniçağ Avrupasında Değişimler Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
4 Rönesans: Sonuçları ve Osmanlı İmparatorluğuna Etkisi Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
5 Reform: Sonuçları ve Osmanlı İmparatorluğuna Etkisi Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
6 Coğrafi Keşifler: Sonuçları ve Osmanlı İmparatorluğuna Etkisi Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
7 XVI. Yüzyılda Osmanlı-Habsburg İlişkileri Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
8 Ara Sınav
9 Osmanlı-Venedik Diplomatik ve Ticari İlişkileri Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
10 Osmanlı-İngiltere Diplomatik ve Ticari İlişkileri Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
11 Osmanlı-Dubrovnik Diplomatik ve Ticari İlişkileri Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
12 Osmanlı-Hollanda Diplomatik ve Ticari İlişkileri Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
13 Osmanlı-Fransa Diplomatik ve Ticari İlişkileri Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
14 Osmanlı-Avusturya Diplomatik ve Ticari İlişkileri Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
15 Osmanlı-Rusya Diplomatik ve Ticari İlişkileri Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Daniel Gofmann, Osmanlı ve Avrupa
2 Halil İnalcık, Rönesans Avrupası
3 Metin Ziya Köse, XVI. Yüzyılda Osmanlı-Dubrovnik İlişkileri
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon Ders sunumları Haritalar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 14 56
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 7 21
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 184