Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TAR535 - TARİH (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TAR535 Adı: ORYANTALİZM Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı CAN EYÜP ÇEKİÇ (caneyupcekic@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Oryantalizmin tarihsel arka planını kavratmak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Oryantalist düşüncenin arka planını açıklayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve bu alandaki gelişmeleri takip ederek kendini yenileyebilir.
PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Oryantalizm ile Sömürgecilik arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Oryantalistlerin üzerinde durduğu ana objeleri açıklayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Oryantalizmin tarihi,Oryantalistlerin bakış açısı,Batı’da Doğu’ya dair temel objeler, Oryantalizm Sömürgecilik ilişkisi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin sınırları, içeriği, hedefi üzerine bilgilendirme. Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
2 İlk Çağ'da, Orta Çağ‘da Batı da Doğu İmajı ve Doğu araştırmaları Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
3 Yeni ve Yakın Çağ'da Çağ’da Batı’da Doğu imajı ve Doğu araştırmaları Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
4 Sömürgeciliğin gelişmesi Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
5 Sömürgecilik ile Doğu araştırmaları arasındaki ilişki Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
6 Oryantalizmin kurumsallaşması Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
7 İngiltere’de oryantalizm Faaliyetleri Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
8 Ara Sınav
9 Fransa’da oryantalizm Faaliyetleri Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
10 Rusya’da oryantalizm faaliyetleri Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
11 Oryantalistlerce Osmanlı devletinin araştırılması Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
12 Türkistan araştırmaları Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
13 Arap Dünyasının araştırılması Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
14 Oryantalistlerin gözünde Doğulu Kadın imajı Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
15 Sanat ve Edebiyatta Oryantast bakış açısı Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Edward Said : Şarkiyatçılık, İstanbul-2010
2 Yücel Bulut: Oryantalizmin Kısa Tarihi, İstanbul-2002
3 Onur Bilge Kula: Batı Edebiyatında Oryantalizm, İstanbul-2011
4 Thierry Hentch, Hayali Doğu: Batı'nın Akdenizli Doğu'ya Politik Bakışı (İstanbul: Metis, 1996)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 11 55
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 11 55
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 3 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 182