|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CAN EYÜP ÇEKİÇ (caneyupcekic@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Oryantalizmin tarihsel arka planını kavratmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Oryantalist düşüncenin arka planını açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve bu alandaki gelişmeleri takip ederek kendini yenileyebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Oryantalizm ile Sömürgecilik arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Oryantalistlerin üzerinde durduğu ana objeleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Oryantalizmin tarihi,Oryantalistlerin bakış açısı,Batı’da Doğu’ya dair temel objeler, Oryantalizm Sömürgecilik ilişkisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin sınırları, içeriği, hedefi üzerine bilgilendirme. | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 | İlk Çağ'da, Orta Çağ‘da Batı da Doğu İmajı ve Doğu araştırmaları | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | Yeni ve Yakın Çağ'da Çağ’da Batı’da Doğu imajı ve Doğu araştırmaları | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 | Sömürgeciliğin gelişmesi | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 | Sömürgecilik ile Doğu araştırmaları arasındaki ilişki | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | Oryantalizmin kurumsallaşması | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 | İngiltere’de oryantalizm Faaliyetleri | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fransa’da oryantalizm Faaliyetleri | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | Rusya’da oryantalizm faaliyetleri | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 | Oryantalistlerce Osmanlı devletinin araştırılması | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 | Türkistan araştırmaları | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 | Arap Dünyasının araştırılması | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 | Oryantalistlerin gözünde Doğulu Kadın imajı | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 | Sanat ve Edebiyatta Oryantast bakış açısı | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Edward Said : Şarkiyatçılık, İstanbul-2010 | |
2 | Yücel Bulut: Oryantalizmin Kısa Tarihi, İstanbul-2002 | |
3 | Onur Bilge Kula: Batı Edebiyatında Oryantalizm, İstanbul-2011 | |
4 | Thierry Hentch, Hayali Doğu: Batı'nın Akdenizli Doğu'ya Politik Bakışı (İstanbul: Metis, 1996) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 11 | 55 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 11 | 55 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |