|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HÜSEYİN SARAÇ (huseyinsarac@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Sömürgecilik çağında Batı'dan Doğu'ya yapılan seyahatler hakkında bilgi vermek, Seyahatler, Oryantalizm ve Sömürgecilik arasındaki ilişkiyi öğretmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | 20. yüzyılda batı'dan doğuya yapılan seyahatlerin sebeplerini tartışabilir |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Seyahatler ile Sömürgecilik arasında ilişki kurabilir |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | seyahatnamelerin tarih bilimi açısından önemini değerlendirebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| 20. Yüzyılda Batı'dan Doğu'ya yapılan seyahatler,Seyahatlerin Oryantalizm ve Sömürgecilikle ilişkisi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin sınırları, içeriği, hedefi üzerine bilgilendirme. | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 2 | Seyahatname türü eserlerin tarihe kaynak olarak değerlendirilmesi | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 3 | Bat’nın Doğu merakının tarihi gelişimi | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 4 | İlk Çağ’da Doğu’ya yapılan Seyahatler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 5 | Orta Çağda yapılan seyahatler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 6 | Yeni ve Yakın Çağlarda yapılan seyahatler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 7 | Oryantalizm ile seyahatler arasındaki ilişki | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | 20. Yüzyılda Anadoluya yapılan seyahatler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 10 | 20. Yüzyılda Orta Doğuya yapılan seyahatler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 11 | 20. Yüzyılda Afrikaya yapılan seyahatler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 12 | 20. Yüzyılda Türkistan yapılan seyahatler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 13 | 20. Yüzyılda Balkanlar yapılan seyahatler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 14 | 20. Yüzyılda Kafkaslar yapılan seyahatler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 15 | Seyyahların gözünde Doğu'ya ait objeler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Muhtelif Seyahatnameler | |
| 2 | Edward Said : Şarkiyatçılık, İstanbul-2011 | |
| 3 | Evliya Çelebi, Seyahatname, Büyülü Fener Yayınları, 2018. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 12 | 72 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 12 | 48 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 188 | ||