|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HÜSEYİN SARAÇ (huseyinsarac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sömürgecilik çağında Batı'dan Doğu'ya yapılan seyahatler hakkında bilgi vermek, Seyahatler, Oryantalizm ve Sömürgecilik arasındaki ilişkiyi öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | 20. yüzyılda batı'dan doğuya yapılan seyahatlerin sebeplerini tartışabilir |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Seyahatler ile Sömürgecilik arasında ilişki kurabilir |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | seyahatnamelerin tarih bilimi açısından önemini değerlendirebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
20. Yüzyılda Batı'dan Doğu'ya yapılan seyahatler,Seyahatlerin Oryantalizm ve Sömürgecilikle ilişkisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin sınırları, içeriği, hedefi üzerine bilgilendirme. | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 | Seyahatname türü eserlerin tarihe kaynak olarak değerlendirilmesi | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | Bat’nın Doğu merakının tarihi gelişimi | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 | İlk Çağ’da Doğu’ya yapılan Seyahatler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 | Orta Çağda yapılan seyahatler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | Yeni ve Yakın Çağlarda yapılan seyahatler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 | Oryantalizm ile seyahatler arasındaki ilişki | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | 20. Yüzyılda Anadoluya yapılan seyahatler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | 20. Yüzyılda Orta Doğuya yapılan seyahatler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 | 20. Yüzyılda Afrikaya yapılan seyahatler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 | 20. Yüzyılda Türkistan yapılan seyahatler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 | 20. Yüzyılda Balkanlar yapılan seyahatler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 | 20. Yüzyılda Kafkaslar yapılan seyahatler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 | Seyyahların gözünde Doğu'ya ait objeler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Muhtelif Seyahatnameler | |
2 | Edward Said : Şarkiyatçılık, İstanbul-2011 | |
3 | Evliya Çelebi, Seyahatname, Büyülü Fener Yayınları, 2018. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 12 | 72 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 12 | 48 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 188 |