Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TAR573 - TARİH (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TAR573 Adı: OSMANLI MISIR İLİŞKİLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AHMET OĞUZ (ahmetoguz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AHMET OĞUZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türk Mısır ilişkileri tarihini anlatmak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Osmanlı hakimiyetinden önce Mısırı değerlendirebilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir.
PÇ-9 Sosyal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikleri uzmanlık düzeyinde planlayabilir ve uygulayabilir.
PÇ-10 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Osmanlı hakimiyetinde Mısırı değerlendirebilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Mısır sorununu açıklayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tarihten günümüze Türk Mısır ilişkileri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Osmanlılardan önce Mısır. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
2 İslam Dünyası ve Mısır. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
3 İslam Dünyası ve Mısır. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
4 İslam Dünyası ve Mısır. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
5 Mehmed Ali Paşa'ya kadar Mısır. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
6 Mehmed Ali Paşa'ya kadar Mısır. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
7 Mehmed Ali Paşa'ya kadar Mısır. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
8 Ara Sınav
9 Mehmed Ali Paşa ve Mısır'da gelişmeler ve batı etkisi. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
10 Mehmed Ali Paşa ve Mısır'da gelişmeler ve batı etkisi. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
11 mısır'da İngiliz etkisi ve sömürgeleşme dönemi. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
12 II. dünya savaşından sonra Mısır. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
13 Arap İsrail savaşı ve Mısır. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
14 Çağdaş Mısır. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
15 Çağdaş Mısır. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Karal, E. Ziya. Osmanlı Tarihi, c. 5-8, TTK, 1990.
2 Şinasi Altundağ, Kavalalı Mehmet Ali Paşa İsyanı, mısır Meselesi, I. Kısım, TTK Ankara 1988.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Araştırma eserlerdir.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 14 70
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 14 1 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 182