Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TAR577 - TARİH (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TAR577 Adı: İSLAMİYETİN DOĞUŞU VE DÖRT HALİFE DÖNEMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KUBİLAY ATİK (kubilay@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
İslam’ın Doğduğu çevre ve İlk Dönem İslam Medeniyetinin incelenmesi ve Selçuklu’ya kadar İslam dünyasının siyasi ve kültürel tarihini öğretmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 tarihsel araştırma hazırlayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 eleştirel yaklaşabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 İslamiyetin doğuşunu açıklayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Dört halife dönemini değerlendirebilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Arabistan ve İslam’ın Doğuşu, yayılışı, Hz.Peygamber ve Hulefa-i Raşidin Dönemi, Emevi ve Abbasiler Dönemi İslam Tarihi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Arabistan Coğrafyası, Arap Halkı ve İnaçları, İslam Öncesi Dinler 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
2 Hz.Peygamber ve Hayatı, Hz. Muhammed’in Peygamber Oluşu, İlk Davet ve Çekilen Sıkıntılar 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
3 Savaşlar ve Diğer Mücadele Yöntemleri, Hz. Peygamber’in Vefatı 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
4 Hz. Ebubekir’in Hilafeti 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
5 Hz. Ömer 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
6 Hz. Osman 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
7 Hz. Ali, Hz. Ali Dönemi Karışıklıklar 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
8 Ara Sınav
9 Raşid Halifeler Sonrası, Emeviler’in Hilafet Mücadelesi 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
10 Emevi Halifeleri, Emeviler’in Karakteristik Özellikleri 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
11 Abbasiler, Abbasiler Dönemi İslam Dünyası 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
12 Emevi ve Abbasi Mukayesesi 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
13 İslam Kültür ve Medeniyeti 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
14 Sosyal Tarih 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
15 İslam Müesseseleri 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ali Aktan, İslam Tarihi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2010
2 C. Zeydan, İslam Uygarlıkları Tarihi -I, (çev.Nejdet Gök), İletişim Yayınları,İstanbul 2004.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, Tahta, Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 10 50
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 13 52
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 181