|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KUBİLAY ATİK (kubilay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İslam’ın Doğduğu çevre ve İlk Dönem İslam Medeniyetinin incelenmesi ve Selçuklu’ya kadar İslam dünyasının siyasi ve kültürel tarihini öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | tarihsel araştırma hazırlayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | eleştirel yaklaşabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İslamiyetin doğuşunu açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Dört halife dönemini değerlendirebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Arabistan ve İslam’ın Doğuşu, yayılışı, Hz.Peygamber ve Hulefa-i Raşidin Dönemi, Emevi ve Abbasiler Dönemi İslam Tarihi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Arabistan Coğrafyası, Arap Halkı ve İnaçları, İslam Öncesi Dinler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 | Hz.Peygamber ve Hayatı, Hz. Muhammed’in Peygamber Oluşu, İlk Davet ve Çekilen Sıkıntılar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | Savaşlar ve Diğer Mücadele Yöntemleri, Hz. Peygamber’in Vefatı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 | Hz. Ebubekir’in Hilafeti | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 | Hz. Ömer | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | Hz. Osman | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 | Hz. Ali, Hz. Ali Dönemi Karışıklıklar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Raşid Halifeler Sonrası, Emeviler’in Hilafet Mücadelesi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | Emevi Halifeleri, Emeviler’in Karakteristik Özellikleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 | Abbasiler, Abbasiler Dönemi İslam Dünyası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 | Emevi ve Abbasi Mukayesesi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 | İslam Kültür ve Medeniyeti | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 | Sosyal Tarih | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 | İslam Müesseseleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ali Aktan, İslam Tarihi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2010 | |
2 | C. Zeydan, İslam Uygarlıkları Tarihi -I, (çev.Nejdet Gök), İletişim Yayınları,İstanbul 2004. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, Tahta, Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 10 | 50 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 13 | 52 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |