Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TAR585 - TARİH (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TAR585 Adı: ESKİÇAĞ DÜŞÜNCE TARİHİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SUZAN AKKUŞ MUTLU (suzan.akkus@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
KÜRŞAT KOÇAK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Eski çağ Düşünce Tarihinin Öğretilmesi

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğini kazanabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bilimsel etkinliklerin önemini açıklayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Eskiçağ düşünce tarihini anlatabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eski çağ Düşünce Tarihi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Siyasal Düşünceler Tarihi’ne giri Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
2 Eski Yunan’da Siyasal-Sosyal ve Teoriye Dair Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
3 Eski Yunan Siyaset Felsefesi: Sofistler ve Sokrates Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
4 Eski Yunan Siyaset Felsefesi: Platon I Bilgi felsefes Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
5 Eski Yunan Siyaset Felsefesi: Platon II Ahlak ve siyaset felsefesi, Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
6 Eski Yunan Siyaset Felsefesi: Platon III Ahlak ve siyaset felsefesi Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
7 Eski Yunan Siyaset Felsefesi: Aristoteles I Bilgi felsefes Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
8 Ara Sınav
9 Eski Yunan Siyaset Felsefesi: Aristoteles II Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
10 Eski Yunan Siyaset Felsefesi: Aristoteles III Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
11 Ahlak felsefesi Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
12 Siyaset felsefesi (Politika) Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
13 Roma’da Siyasal-Sosyal-Kurumsal Yapı, siyaset felsefesi Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
14 Roma Siyasal Düşüncesi: Polybius, Çiçero ve Seneka Doğal hukuk ve cumhuriyet fikri Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
15 Tek tanrılı dinlerin ortaya çıkışı, feodal ekonomik düzen Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Donald Tannenbaum ve David Schultz, Siyasi Düşünce Tarihi: Filozoflar ve Fikirleri, Çev. Fatih Demirci, Ankara: Adres Yayınları, 2010.
2 Mehmet Ali Ağaoğulları, Kent Devletinden İmparatorluğa, Ankara: İmge Kitabevi, 2000.
3 Mehmet Ali Ağaoğulları, Levent Köker, İmparatorluktan Tanrı Devletine, Ankara: İmge Kitabevi, 1998
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 8 12 96
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 6 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 6 36
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 194