Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TAR710 - TARİH (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TAR710 Adı: ANADOLU MEZOPOTAMYA TARİHİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 5 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TARİH (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SUZAN AKKUŞ MUTLU (suzan.akkus@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Anadolu ve Mezopotamya arasındaki ilişkileri öğretmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğini kazanabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Eskiçağ Anadolu Mezopotamya tarihini öğrenir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kültürel etkinliklerin önemini kavrayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir.
PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir.
PÇ-8 Sorumluluğu altındaki birey veya grupların öğrenme süreçlerini yönlendirebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Anadolu ve Mezopotamyadaki devletlerin ilişkileri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 M.ö. Üçünçü Bin yılda Mezopotamya Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
2 Mezopotamya da Çevre Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
3 Mezopotamya da yerleşik hayatın başlaması Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
4 Mezopotamya da devletlerin kuruluşu Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
5 M.ö. Üçünçü Bin yılda Anadolu Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
6 Hattiler Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
7 Hititler Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
8 Ara Sınav
9 Eski Asur devri Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
10 Eski Assurlu Tüccarların Anadoluya gelmesi Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
11 Anadoluda Koloniler Kurulması Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
12 İlk Uluslar arası Ticaret Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
13 Ticaret merkezleri Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
14 Ticareti yapılan mallar Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
15 Koloni devrinde Anadoluda Ekonomik Durum Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Eski Çağda Yakındoğu Amelia Kuhrt İş Bankası Yayınları2007
2 Eski Anadolu Tarihi, Firuzan Kınal TTk, Ankara 1998
3 Anadolu Kültür Tarihi, Ekrem Akurgal, Tübitak Yayınları, Ankara 2005
4 Paul Kriwaczek, Babylon: Mesopotamia and the Birth of Civilization Babylon,Thomas Dunne Books;.: Mesopotamia and the Birth of Civilization,
5 George Stephen Goodspeed, A History of the Babylonians and Assyrians,Lecturable.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, makale

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 8 10 80
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 14 42
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 173