|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KUBİLAY ATİK (kubilay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ortaçağ Avrupa Tarihininin temel konularını açıklamak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | verilere ulaşabilir |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve bu alandaki gelişmeleri takip ederek kendini yenileyebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | tarihsel araştırma yapabilir |
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Dönemi eleştirel bir şekilde analiz edebilir |
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
|
DÖÇ-5 | MODERN AVRUPA'NIN TEMELLERİNİN ATILDIĞI ORTA ÇAĞI TEORİK VE KAVRAMSAL OLARAK ALGILAMAK HEDEFLENİR. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kavimler Göçü sonrasından Ortaçağ’ın sonuna kadar Avrupa Tarihi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ortaçağ Kavramı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 | Ortaçağ’ın Özellikleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | Roma İmparatorluğu'nun dağılma süreci. Hıristiyanlığın doğuşu, yayılması ve Roma' da sağlamlaşması | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 | Kavimler Göçü | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 | Kavimler Göçü | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | Kavimler göçü sonucu kurulan Cermen devletleri ve özellikleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 | Avrupa tarihinin kuzey,doğu ve güney-doğu kenar konuları (Norman,Slav ve Bizans çevreleri) | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Haçlı seferleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | Haçlı Seferleri’nin Tesirleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 | Ortaçağın iki evrensel çatısı(Kutsal Roma-Alman İmparatorluk tacı ile Kilise) ve bu iki gücün çatışması | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 | Yüzyıl Savaşları ve Güller Savaşı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 | Feodalizm | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 | Geç ortaçağda şehirlerin siyasal güçlerinin artışı, feodal düzenin çözülmesi ve territoryal devlet aşaması üzerinden oluşmaya başlayan ulusal krallıklar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Henri Pirenne, Ortaçağ Avrupasının Ekonomik ve Sosyal Tarihi | |
2 | Marc Bloch, Feodal Toplum | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, tahta, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 10 | 50 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 185 |