|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET OĞUZ (ahmetoguz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Osmanlı din ve düşünce tarihini öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tarihi verilere ulaşabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve bu alandaki gelişmeleri takip ederek kendini yenileyebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | olayları eleştirel olarak değerlendirebilir. |
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Osmanlı dinini öğretebilir. |
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Osmanlı Devleti'nde dinî ve fikri hayat | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kaynak tanıtımı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 | Osmanlı ve Dini İdeoloji | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | Osmanlı'da Din algılayışları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 | Medreseler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 | Tekke ve Zaviyeler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | Tarikat yapılanmaları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 | İslami ilimler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Osmanlı'da düşünce hayatı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | Osmanlı fikir adamları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 | Davud Kayseri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 | Şeyh Bedreddin | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 | Kemal Paşazade | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 | Molla Lütfi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 | Ebus Suud Efendi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ahmet Yaşar Ocak, "Din ve Düşünce", Osmanlı Medeniyeti Tarihi, editör. Ekmeleddin İhsanoğlu | |
2 | Ejder Okumuş, Klasik Dönem Osmanlı Devletinde Din Devlet İlişkisi, Lotus Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, tahta, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |