|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NURDAN DEMİR (nurdandemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BARIŞ KARA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında kamu ve özel sağlık kuruluşlarının Tıbbi kayıt, Arşiv, Tıbbi Sekreterlik, Rapor yazımı, vb.konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hasta dosyalarının kullanım alanlarını tanımlamak, korunması ve standardizasyonu hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hastalık ve ameliyatlara ait indeksleme ve kodlama sistemlerini kullanmayı öğrenir |
PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur PÇ-17 Alanındaki etik ilkeler ve kurallarla ilgili bilgiye sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | ICD- 10 (Uluslararası Kod Sistemi) Kullanmayı bilir. |
PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-8 Alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır. PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hasta Dosyalarının Hukuki Yönü,Hasta Dosyalarında Yer Alan Evrakın Değerlendirilmesi ,Hasta Dosyalarının Standardizasyonu ,Dosya Özetlerinin Hazırlanması, Şekil ve İçeriğiDosyalama İşlemleri, Tanımlar ve Amaçlar Dosyalama Yöntemleri,Dosyalama Sistemleri Yarar ve Sakıncaları ,Hasta Dosyalarının Ödünç Alınıp Verilmesi, Yerine Kaldırılması,Yerleşim Hatalarının Önlenmesi,İndeksleme İşlemleri,Hasta Doktor İndeksi,Hastalık ve Ameliyatlara Ait İndeksleme Sistemleri,Hastalıkların ve Ameliyatların Uluslararası Sınıflandırma Sistemlerinin Aamacı, Faydaları,Hastalıkların ve Ameliyatların Uluslararası Sınıflandırma Sistemlerinin Tarihçesi,Hastalıkların ve Ameliyatların Uluslararası Sınıflandırma Sistemine Uygun Kodlanması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders programının açıklanması, Hasta Dosyalarının Hukuki Yönü | anlatma yöntemi |
2 | Hasta Dosyalarında Yer Alan Evrakın Değerlendirilmesi | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi |
3 | Hasta Dosyalarının Standardizasyonu | anlatma yöntemi, soru cevap yöntemi |
4 | Dosya Özetlerinin Hazırlanması, Şekil ve İçeriği | anlatma, tartışma, soru cevap yöntemi |
5 | Dosyalama İşlemleri, Tanımlar ve Amaçlar | anlatma, tartışma, soru cevap yöntemi |
6 | Dosyalama Yöntemleri | Planlı Grup Çalışması, anlatma, beceri geliştirme çalışması |
7 | Dosyalama Sistemleri Yarar ve Sakıncaları | tartışma yöntemi, soru cevap yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hasta Dosyalarının Ödünç Alınıp Verilmesi, Yerine Kaldırılması,Yerleşim Hatalarının Önlenmesi | anlatma, tartışma, soru cevap yöntemi |
10 | İndeksleme İşlemleri, | planlı grup çalışması, anlatma yöntemi |
11 | Hasta Doktor İndeksi | planlı grup çalışması, anlatma yöntemi |
12 | Hastalık ve Ameliyatlara Ait İndeksleme Sistemleri | planlı grup çalışması, anlatma yöntemi |
13 | Hastalıkların ve Ameliyatların Uluslararası Sınıflandırma Sistemlerinin Aamacı, Faydaları | anlatma, tartışma, soru cevap yöntemi |
14 | Hastalıkların ve Ameliyatların Uluslararası Sınıflandırma Sistemlerinin Tarihçesi | anlatma, tartışma, soru cevap yöntemi |
15 | Hastalıkların ve Ameliyatların Uluslararası Sınıflandırma Sistemine Uygun Kodlanması, dersin tekrarı ve değerlendirme | anlatma, tartışma, soru cevap yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tengillimoğlu D., Köksal A. Tıp sekreterliği Anakara, Seçkin, 2021 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve yardımcı kitaplar, bilgisyar, projeksiyon, tahta ve kalemi,silgi vb. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 2 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 2 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |