|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NURDAN DEMİR (nurdandemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BARIŞ KARA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Hastane bilgi yönetimi sistemi ve bu sistemi oluşturan modüller hakkında bilgi sahibi olmak, veri tabanı uygulamalarının çalışma mantığı öğrenmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hastalıkları çeşitli eksenlere göre sınıflama yapar |
PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Örnekler üzerinde kodlama kurallarını uygular |
PÇ-1 Alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir PÇ-14 Temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim bilgisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Hasta takibi, hasta kayıt ve arşivlerinin tutulması ve bunlara erişimi sağlar |
PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur PÇ-17 Alanındaki etik ilkeler ve kurallarla ilgili bilgiye sahip olur PÇ-18 Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Sekreterya hizmetlerinin takibi ve arşivlerinin oluşturulmasını sağlar |
PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir PÇ-18 Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hastane Bilgi Sistemine (HBS) Giriş,HBS Gerekleri,Veri Tabanı Yönetim Sistemi,Modül Kavramı,HBS'de Güvenlik ve Önemi,HBS'de Gizlilik ve Önemi,HBS'de Ağ Yapısı,HBS'de Kullanıcı Yetkilendirmesi,HBS'de Kullanıcı İhtiyaçları,HBS Standartları,HBS İhtiyaçları,HBS Mevzuatı,HBS'de Bilgisayara Geçiş Süreci,HBS'de Karşılaşılabilecek Problemler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders programının açıklanması, Hastane Bilgi Sistemine (HBS) Giriş | anlatma yöntemi |
2 | HBS Gerekleri | anlatma yöntemi |
3 | Veri Tabanı Yönetim Sistemi | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi |
4 | Modül Kavramı | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi |
5 | HBS'de Güvenlik ve Önemi | anlatma, tartışma, soru cevap yöntem |
6 | HBS'de Gizlilik ve Önemi | anlatma yöntemi |
7 | HBS'de Ağ Yapısı | anlatma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | HBS'de Kullanıcı Yetkilendirmesi | örnek olay yöntemi, anlatma yöntemi |
10 | HBS'de Kullanıcı İhtiyaçları | örnek olay yöntemi, anlatma yöntemi |
11 | HBS Standartları | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi |
12 | HBS İhtiyaçları | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi |
13 | HBS Mevzuatı | anlatma yöntemi |
14 | HBS'de Bilgisayara Geçiş Süreci | anlatma yöntemi |
15 | HBS'de Karşılaşılabilecek Problemler, dersin tekrarı ve değerlendirme | anlatma, tartışma, soru cevap yöntem |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ali yılmaz(Ed.) Sağlık Kurumlarında Bilgi Sistemleri Eskişehir Anadolu üniversitesi 2013 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve yardımcı kitaplar, bilgisyar, projeksiyon, tahta ve kalemi,silgi vb. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 2 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 2 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 2 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |