|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TAYLAN VURGUN (taylanvurgun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZEYNEP SOYLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | sağlık kurumlarında staj | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında kamu ve özel sağlık kuruluşlarının Tıbbi kayıt, Arşiv, Tıbbi Sekreterlik, Rapor yazımı, vb.konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hasta numaralanması ve sıralanması yöntemlerini, hasta dosyaları arşivlerinde kullanılan indeksleri tanıyabilir. |
PÇ-1 Alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır PÇ-12 Alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır ve mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tıbbi sekreterin görev tanımlarını, çalışma koşullarını, kimlerle çalışacağını ve nasıl ilişki kuracağını bilir. |
PÇ-1 Alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır PÇ-12 Alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır ve mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
PÇ-1 Alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur PÇ-17 Alanındaki etik ilkeler ve kurallarla ilgili bilgiye sahip olur |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
PÇ-1 Alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır PÇ-5 Alanında sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikler düzenler ve yönetir. PÇ-8 Alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır. PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
PÇ-1 Alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır PÇ-8 Alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır. PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur PÇ-18 Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-6 | Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder |
PÇ-7 Alanında öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir PÇ-12 Alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır ve mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur PÇ-18 Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
staj | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders programının açıklanması, Öğrencilerin uygulama yapacağı kuruluşun belirlenmesi ve dağılımın yapılması | beceri geliştirme çalışması |
2 | Meslekleri ile ilgili süreçleri yerinde inceleme ve çalışma ortamında uygulamalar, iletişim ve çalışma disiplini hakkında oturumu, | planlı grup çalışma, beceri geliştirme çalışması |
3 | Meslekleri ile ilgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama, iş akışı oluşturma, süreçler ile ilgili teorik bilgilerin yeniden aktarımı | grup çalışması |
4 | Meslekleri ile ilgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama, iş akışı oluşturma, süreçler ile ilgili teorik bilgilerin yeniden aktarımı | grup çalışması |
5 | Meslekleri ile ilgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama, iş akışı oluşturma, süreçler ile ilgili teorik bilgilerin yeniden aktarımı | planlı grup çalışma, beceri geliştirme çalışması |
6 | Meslekleri ile ilgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama, iş akışı oluşturma, süreçler ile ilgili teorik bilgilerin yeniden aktarımı | planlı grup çalışma, beceri geliştirme çalışması |
7 | Meslekleri ile ilgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama, iş akışı oluşturma, süreçler ile ilgili teorik bilgilerin yeniden aktarımı | beceri geliştirme çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Meslekleri ile ilgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama, iş akışı oluşturma, süreçler ile ilgili teorik bilgilerin yeniden aktarımı | beceri geliştirme çalışması |
10 | Meslekleri ile ilgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama, iş akışı oluşturma, süreçler ile ilgili teorik bilgilerin yeniden aktarımı | beceri geliştirme çalışması |
11 | Meslekleri ile ilgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama, iş akışı oluşturma, süreçler ile ilgili teorik bilgilerin yeniden aktarımı | planlı grup çalışma, beceri geliştirme çalışması |
12 | Meslekleri ile ilgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama, iş akışı oluşturma, süreçler ile ilgili teorik bilgilerin yeniden aktarımı | planlı grup çalışma, beceri geliştirme çalışması |
13 | Meslekleri ile ilgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama, iş akışı oluşturma, süreçler ile ilgili teorik bilgilerin yeniden aktarımı | planlı grup çalışma, beceri geliştirme çalışması |
14 | Meslekleri ile ilgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama, iş akışı oluşturma, süreçler ile ilgili teorik bilgilerin yeniden aktarımı | planlı grup çalışma, beceri geliştirme çalışması |
15 | Meslekleri ile ilgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama, iş akışı oluşturma, süreçler ile ilgili teorik bilgilerin yeniden aktarımı, dersin tekrarı ve değerlendirme | planlı grup çalışma, beceri geliştirme çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
sağlık kurumu bölümleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 80 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 14 | 112 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 5 | 4 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |